بازی محلی پنج سنگ

 

fun1424 بازی محلی پنج سنگ

 این بازی در محلهای سرپوشیده و فضاهای محدوتر هم قابل اجراست. بازی با استفاده از پنج سنگ گرد که کمی بزرگتر از فندق باشند انجام می گیرد. این بازی دارای مراحل مختلف میباشد و بین دو یا چند نفر انجام می گیرد. هر بازیکن که بتواند از یک مرحله و مراحل بعدی با توفیق گذشتن کند همچنان بازی را ادامه می دهد اما اگر در یک مرحله ببازد بازی توسط شخص بعدی ادامه می یابد. به همین ترتیب هرکس پایان مراحل ده گانه بازی را زودتر به پایان برساند برنده خواهد بود.

بیشتر:  بازی آسیاب بچرخ به چه صورت است؟

در این بازی نفر اول سنگ ها را در دست گرفته و بروی زمین می ریزد سپس یکی از آنها را برداشته و در حالی که با یک دست آن را بالا می اندازد با همان دست باید یکی از سنگ های روی زمین را برداشته و سپس سنگی که به بالا انداخته را بگیرد و به  همین شکل بقیه سنگ ها را از روی زمین جمع کند.

بیشتر:  بازی آسیاب بچرخ به چه صورت است؟

در مرحله دوم کار کمی سخت تر شده و باید سنگ ها را دو به دو از روی زمین جمع کند. همینطور در مرحله سوم یک سریال سه تایی و یک سنگ تکی و در مرحله چهارم هر چهارسنگ را با یک دست جمع کرده و سنگی که به بالا انداخته را با همان دست بگیرد. در مرحله بعد باز هم کار سخت تر می شود و بازیکن باید سنگ ها را یکی یکی از داخل دروازه ای که با دست دیگرش در روی زمین ایجاد می کند به شکلی گذشتن دهد که با سنگ های دیگر برخورد نکند.

بیشتر:  بازی آسیاب بچرخ به چه صورت است؟

منبع:rasekhoon.net

مطلب پیشنهادی

بازیهای محلی آذربایجان غربی

بازیهای محلی بالغ بر 150 نوع بازی سنتی در ایران وجود داشته که به مرور …