ساده ترین ترفندها برای زیبایی صورت | نکاتی در مورد زیبایی چهره

زیبایی چهره یکی از مهم ترین مواردیست که هم زنان و هم مردان به آن اهمیت بسیاری می دهند و در این مسیر محصولات زیبایی زیادی از برند های گوناگون و محبوب تولید می شود که به ما کمک کند زیبا تر از همیشه باشیم. با خرید لوازم آرایشی اصل از فروشگاه اینترنتی نیروان شما هم می توانید از همیشه زیبا تر باشید.  در این مقاله ترفندهای مهم برای زیبایی صورت را توضیح کرده ایم. بعد از خواندن این مقاله شما کاملا با نکاتی در مورد زیبایی چهره آشنا خواهید شد.

اهمیت پوست در زیبایی چهره

از آنجایی که زیبایی صورت سلامت پوست را هم حاوی می­شود ابتدا باید به اهمیت پوست بپردازیم. همان طور که می­دانید اولین سد دفاعی بدن در مساوی آلودگی ها و ویروس ها پوست میباشد.

قطعا شما هم مطالبی درباره ارتباط مکان جوش ها و مشکلات پوستی با بیماری های درونی خوانده اید. پوست، آینه درون میباشد و مشکلات درونی را نمایان می­کند. از طرفی چهره هر شخص در اولین نگاه به چشم می­آید و هیچکس از داشتن پوست ناسالم و صورتی فرتوت سرشاد نمی­شود. با دانستن نکات زیبایی می­توانید به شادابی چهره خود کمک کنید و با پیری فرسخ ها دوری بگیرید.

بیشتر بخوانید: لک پوستی چیست و چرا ایجاد می شود؟

اولین و مهم ترین نکته

برای ابتدا مراقبت از پوست و ترفندهای زیبایی چهره، در قدم اول باید نوع پوست خود را بشناسید. به طور کلی ما چهار نوع پوست داریم: نرمال، خشک، چرب و مختلط. در صورت تشخیص نادرست نوع پوست خود حتی اگر بهترین محصولات از محبوب ترین برندها را هم استفاده کنید، باز هم به جای کمک به سلامتی به پوستتان صدمه می­رسانید. پس در اولین گام باید نوع پوست خود را به درستی تشخیص دهید.

3tvtgk5i09ti4ujy9u4y89uj54 300x200 ساده ترین ترفندها برای زیبایی صورت | نکاتی در مورد زیبایی چهره

زیبایی صورت

روتین پوستی برای زیبایی صورت

پیش از گفت‌وگو درباره روتین پوستی باید به نکته مهمی اشاره کنیم. مهم ترین نکته در دستیابی به زیبایی صورت داشتن شکیبایی و شکیبایی میباشد. بعضی از افراد توقع دارند با چند روز استفاده از محصولات مراقبت از پوست معجزه شود و به چهره دلخواه خود برسند. بسته به نوع محصولات و استمرار شما در انجام مراقبت ها مدت روزگار تبدیل گوناگون میباشد.

بیشتر:  پاکسازی و کاهش چین و چروک با اتوی صورت

برای داشتن پوست سالم و زیبایی چهره باید روتین مخصوص پوست خود را در دو نوبت روز و شب داشته باشید. به طور کلی روتین پوستی حاوی شست و شو، پاکسازی و مرطوب کردن میباشد. در ادامه هر یک را به طور خلاصه شرح می دهیم.

شست و شو:

در اولین قدم شما باید با آب‌کشیدن پوست به وسیله میسلا واتر مخصوص پوست خود، آلودگی ها را از روی پوست پاک کنید. به این صورت که مقداری از آن را بر روی پوست ماساژ داده و سپس با آب ولرم بشویید.

یک عقیده اشتباه این میباشد که بعضی از افراد اندیشه می­کنند هر چه پوست خود را بیشتر بشویند، به پاک شدن آلودگی ها کمک بیشتری می­کنند. آب‌کشیدن بیش از اندازه پوست سبب از بین رفتن چربی طبیعی پوست و به دنبال آن مشکلات پوستی دیگر می­شود. به قول قدیمی ها به جای اینکه ابرو را درست کنید چشمتان را هم کور می­کنید!

پاکسازی پوست:

سلول هایی بر روی پوست وجود دارند که آنها را سلول های مرده خطاب می­کنند. این موذی های مرده بازي کردن نقش مهمی در پیشگیری از زیبایی چهره دارند. برای از بین بردن این سلول ها پس از شست و شوی پوست باید از تونر استفاده کنید. تونر علاوه بر از بین بردن سلول های مرده، آلودگی های باقی مانده روی پوست را از بین می­برد و سبب آبرسانی می­شود.

پوست دور چشم:

اکنون که در حال توضیح نکاتی در مورد زیبایی چهره هستیم بهتر میباشد به اهمیت کرم دور چشم نیز اشاره کنیم. چین و چروک در اطراف چشم به دلیل آلرژی بیشتر این ناحیه خیلی مشهود میباشد. کرم دور چشم به کاهش چین و چروک و تیرگی این بخت کمک می­کند.

مرطوب کردن:

پوست شما هر نوعی که باشد به مرطوب کننده نیاز دارد. مرطوب کننده ها کمک زیادی به شادابی و نرمی پوست می­کنند.

عکس خورشید را فراموش نکنید:

از قدیم به اشتباه ما را به معرض نور خورشید قرار گرفتن تشویق می­کردند و دلیل آن هم تولید ویتامین دی در بدن بود. نور خورشید به دلیل داشتن اشعه فرابنفش صدمه های زیادی به پوست می­زند و حتی می­تواند سبب سرطان شود. بهترین محافظ در مساوی این نور مرموز، استفاده از عکس خورشید با SPF لااقل 15 میباشد.

بیشتر:  پاکسازی و کاهش چین و چروک با اتوی صورت

43tg45nty89j3un59ton35toij43 300x184 ساده ترین ترفندها برای زیبایی صورت | نکاتی در مورد زیبایی چهره

نکاتی در مورد زیبایی چهره

اسکراب یا لایه برداری پوست

یکی دیگر از نکات زیبایی استفاده از اسکراب هاست. اسکراب ها ضمن از بین بردن عمقی آلودگی ها و بافت مرده، سبب درخشندگی، طراوت، شادابی و پیشگیری از بروز آکنه می­شوند. کافی میباشد به صورت مداوم لایه برداری را انجام دهید تا تبدیل را حس کنید. در مورد لایه برداری باید نکاتی را رعایت کنید. استفاده زیاد از اسکراب ها سبب خشن شدن و در عملکرد صدمه به پوست می­شود. اگر پوستی نرمال یا چرب دارید هفته ای یکبار استفاده از اسکراب ها کفایت می­کند و اگر پوستی خشک دارید دو هفته یکبار. یادتان باشد که از اسکراب مخصوص پوست صورت استفاده کنید. در بازار اسکراب های مخصوص بدن هم یافت می­شود که ترکیبات متفاوتی دارند.

هشدار: در صورت داشتن جوش و آکنه های شدید، تبخال یا به طور کلی پوست احساساتی از انجام لایه برداری خودداری و یا در این باره با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

4 توصیه مهم درباره زیبایی صورت مردان

متاسفانه باور اشتباه اکثر آقایان این میباشد که اندیشه می­کنند زیبایی صورت و مراقبت از پوست تنها مختص زنان میباشد در حالی که پوست مردان نیز به اندازه خانم ها حائز اهمیت میباشد. در این بخت به نکاتی درباره زیبایی صورت مردان اشاره می­کنیم.

اصلاح:

وجود ریش در صورت مردان، اصلاح را بر آنها واجب کرده میباشد اما اگر در حین اصلاح مراقب پوست خود نباشند به تندی به صورت خود صدمه می­رسانند. پس قطعا از کرم اصلاح استفاده کنید.

استفاده از یک صابون ممنوع:

اشتباه دیگر بعضی از آقایان استفاده از یک صابون مشترک برای صورت و بدن میباشد در حالیکه به دلیل اختلاف پوست بدن و پوست صورت این کار سبب صدمه دیدن پوست می­شود.

مرطوب کننده:

برای رعایت نکات زیبایی برای عقب‌نشینی از خشکی پوست و به دنبال آن چین و چروک زودرس، استفاده از مرطوب کننده را واجب بدانید.

مهم ترین توصیه؛ عکس خورشید:

همان طور که در پاراگراف های قبلی اشاره کردیم استفاده از عکس خورشید به دلیل ضررهای نور خورشید از واجبات میباشد. شما می­توانید از عکس خورشید های بی رنگ با SPF 15 استفاده کنید.

بیشتر:  پاکسازی و کاهش چین و چروک با اتوی صورت

34tkj34t5h9uj309ft39otk 300x200 ساده ترین ترفندها برای زیبایی صورت | نکاتی در مورد زیبایی چهره

زیبایی صورت مردان

زیبایی صورت با روش خانگی

زیبایی صورت در منزل با استفاده از مواد طبیعی یکی از بهترین و البته کم هزینه ترین روش ها برای زیبایی صورت میباشد. در این بخش به مواد طبیعی که به زیبایی کمک می­کنند اشاره می­کنیم.

ژل آلوئه ورا:

قطعا شما هم با خواص بی نظیر ژل آلوئه ورا برای پوست دوستی دارید. این ژل بی نظیر بر روی کاهش التهاب، مرطوب شدن و جوانسازی پوست تاثیر تحیر انگیزی دارد. ماسک های زیادی با استفاده از این ژل وجود دارد که با یک سرچ ساده در اینترنت می­توانید از آنها اطلاع پیدا کنید. ژل آلوئه ورا به تنهایی خاصیت های زیادی دارد و به طور کلی بعد از استفاده مرتب از آن متوجه معجزه اش خواهید شد.

روغن درخت چای:

اگر از کسانی که در حوزه مراقبت از پوست تلاش می­کنند در مورد راهکار از بین بردن جوش و آکنه بپرسید، روغن درخت چای اولین چیزی میباشد که معرفی می­کنند. می­توانید این روغن طبیعی را با مواد دیگری مثل خاک رس مخصوص پوست استفاده کنید و جوش ها را در سریع ترین روزگار ممکن از بین ببرید.

گلاب:

یکی از موادی که در منزل اکثر ایرانی ها وجود دارد و به زیبایی صورت کمک می­کند گلاب میباشد. گلاب به از بین بردن چین و چروک کمک می­کند. با آب‌کشیدن صورت به وسیله گلاب در مدت روزگار طولانی، به تاثیر آن پی می­برید.

روغن نارگیل:

اگر از خشکی پوست رنج می­برید و حتی با استفاده از مرطوب کننده های گران ارزش به عملکرد دلخواه نرسیدید، روغن نارگیل را امتحان کنید. این روغن سبب آبرسانی و در عملکرد طراوت پوست می­شود.

tu5938tun54tj594jyto54 300x197 ساده ترین ترفندها برای زیبایی صورت | نکاتی در مورد زیبایی چهره

زیبایی صورت با روش خانگی

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم بهترین و آسان ترین روش های زیبایی چهره را برای شما شرح دهیم. در انجام روش های مراقبت از پوست این نکته را در نظر داشته باشید که بدون شکیبایی و بردباری عملکرد نمی­گیرید.

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در صورتی …