مهندس نیلوفر ساجدی، طراح دکوراسیون داخلی

rewfkfv3095tuv945uyo 300x297 مهندس نیلوفر ساجدی، طراح دکوراسیون داخلی

معرفی نیلوفر ساجدی

 مهندس نیلوفر ساجدی یکی از مهندسین به نام ایرانی در زمینه معماری و دکوراسیون داخلی است که از سال 1380 فعالیت حرفه ای خود را در این زمینه شروع کرده است.

ترجمه بسیاری از متون و مقالات معتبر علمی در زمینه طراحی داخلی و معماری برای اولین بار در ایران، توسط مهندس نیلوفر ساجدی انجام شده است و از سال 1383 که ایشان به سمت مدرس دانشگاه منصوب شده اند، ایشان همواره در این زمینه ثابت قدم بوده و به اکوسیستم معماری ایران کمک شایانی کرده اند.

در این مطلب قصد داریم تا در مورد اقدامات و پروژه های مهم ایشان و همچنین به صورت تخصصی و علمی به معماری طراحی دکوراسیون داخلی در ایران و جهان نگاهی بیاندازیم و آن را با دیگاه مهندسین کاربلد ایرانی، همانند مهندس نیلوفر ساجدی؛ مقایسه کنیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

مهندس نیلوفر ساجدی از دانشگاه ایرانی تا معماری جهانی

ایران عزیز ما همواره مهد تمدن و معماری بوده است. مسجد جامع اصفهان، تخت جمشید، بیستون، پاسارگاد، شهر سوخته و …. خود گواه آن هستند که صنعت معماری ایران جزء قدیمی ترین و یکی از با اصالت ترین صنایع در سراسر جهان محسوب می شود.

ایران به داشتن مهندسین خوش ذوق و سلیقه و با مهارت های بسیار همانند مهندس نیلوفر ساجدی؛ همواره مورد تشویق و محبت معماران سراسر دنیا بوده است.

همانطور که بیشتر به ان اشاره کردیم، مهندس نیلوفر ساجدی از سال 83 شمسی، فعالیت خود را در دانشگاه به عنوان مدرس شروع کرده اند. ایشان با استفاده از علم روز ایران و جهان توانسته اند پروژه های بسیاری را در ایران و دنیا با موفقیت به پایان برسانند.

ترکیب معماری بومی ایران و معماری پست مدرن جهانی جزع شاهکارهای نیلوفر ساجدی بوده است که ایشان را تبدیل به یکی از سرشناس ترین مهندسین خاورمیانه کرده است.

گروه طراحی پلی آرت تاکنون صدها پروژه در زمینه دکوراسیون داخلی، معماری داخلی و طراحی و پیاده سازی پروژه های بین المللی را در سوابق خود داراست و این گروه توسط مهندس نیلوفر ساجدی مدیریت و رهبری می شود.

انجام بهترین پروژه های معماری در ایران و جهان توسط نیلوفر ساجدی

با مراجعه به وب سایت مهندس ساجدی می توانید گزیده ای از پروژه های منحصر به فرد و بینظیر ایشان را که در زمینه های مثل طراحی دکوراسیون داخلی برای مکان های تجاری، اداری و مسکونی است را مشاهده کنید.

ایشان علاوه بر کشور عزیزمان ایران، در کشورهایی همچون عمان، امارات متحده عربی و دبی، مسئول پیاده سازی و اجرای پروژه های بزرگی بوده اند که توانسته اند با موفقیت آنها را به پایان برسانند.

اگر در کشورهایی جز ایران سکونت دارید و قصد آن را دارید تا از معماری بینظیر ایرانی در مراکز تجاری، اداری و مسکونی خود را دارید، میتوانید از طریق سایت نیلوفر ساجدی با ایشان ارتباط برقرار کرده و پروژه های خود را به دست گروه حرفه ای پلی آرت بسپارید.

بیشتر:  از همه چی بهترین وبسایت دانستنی های علمی و تاریخی

wpm34e509ytuv389yh38it 300x169 مهندس نیلوفر ساجدی، طراح دکوراسیون داخلی

تاثیر دکوراسیون داخلی منازل در روانشناسی

روانشناسان بسیاری بر این عقیده هستند که دیزاین و طراحی داخلی محل زندگی تاثیر بسیار زیادی بر روی احساسات و افکار ما خواهد داشت. چیزی که در واقع می تواند روی بسیاری از اندام ها و اعضای بدن انسان تاثیر گذار باشد.

در بسیاری از منابع معتبر روانشناسی؛ بر این باور هستند که مردمانی از سرزمین چین امروزی این مورد را کشف کرده اند که تاثیر چیدمان وسایل و لوازم در منازل تاثیر مستقیم بر روی کیفیت زندگی و افکار انسان ها دارند.

امروزه و دانشمندان و محققین زیادی در این زمینه، تحقیقات بسیاری را به ثبت رسانده و منتشر کرده اند. تمامی این موارد می تواند اثباتی بر اهمیت دکوراسیون داخلی باشد. مهارت در دکوراسیون داخلی امروزه یک علم است و در دانشگاه های بسیاری علوم ان تدریس می شوند. مهندس نیلوفر ساجدی یکی از افرادی هستند که این مهارت را در دانشگاه و مراکز معتبر علمی ایران و جهان فرا گرفته و در پروژه های خود از آن استفاده می کنند.

طراحی داخلی از دیگاه مهندس نیلوفر ساجدی

از دیدگاه مهندس نیلوفر ساجدی؛ طراحی های داخلی می بایست حاصل ترکیب ذهن طراح و ذهن کارفرما باشد تا بتوان بهترین نتایج را از آن انتظار داشته باشیم. روحیات افراد می تواند در طراحی داخلی تاثیر گذار باشد.

عده ای علاقه مند به داشتن دکوراسیون و طراحی شلوغ هستند و عده ای خلوتی و استفاده از رنگ ها متنوع را ترجیح می دهند. به همین مهندس ساجدی، پس از چند جلسه با کافرمایان محترم، ایده و دیزان نهایی را ارائه کرده و در صورت تایید نهایی کافرما، آن را اجرا خواهند کرد.

تفاوت معماری و طراحی دکوراسیون داخلی در پروژه های مسکونی، ویلایی و تجاری

از نظر معماری و دکوراسیون داخلی، چیزی که مشهود از تفاوت بسیار در ایده و اجرای آنها می باشد. تفکیک ایده ها و پیاده سازی آنها کاری است که نیازمند تجربه و دقت بسیار است که مهندس نیلوفر ساجدی به خوبی از پس این کار برمی آیند.

حس خوبی که در بعضی از مراکز مثل مطب بعضی از پزشکان، دریافت می کنید به طور قطع ناشی از دکوراسیون و طراحی داخلی آن است. اگر شما هم قصد آن را دارید تا این حس را به مراجعین خود در مراکز تجاری تحت مدیریت خود، منتقل کنید، همین حالا به مشاوران گروه پلی آرت به سرپرسی مهندس نیلوفر ساجدی، تماس بگیرید.

مسلما معماری و دکوراسیون داخلی در منازل مسکونی و ویلا ها باید تفاوت داشته باشد. تصور کنید این دو را به یک شکل بسازید. مسلما از نظر انرژی تفاوت برای شما خواهد داشت.

بیشتر:  در این مقاله به الزاماتی در خصوص سیستم های لوله کشی آب و فاضلاب اشاره شده است.

دکوراسیون و معماری محل کار شما به هیچ عنوان نیاید شبیه به محل استراحت و زندگی شما باشد. در تحقیقات انجام شده این مسئله به اثبات رسیده است که نوع دکوراسیون محل کار کارمندان در کیفیت و بهره وری آنها تاثیر بسیاری دارد. به همین دلیل توصیه می کنیم برای چنین پروژه هایی از کارشناسان کاربلد گروه پلی آرت کمک بگیرید.

دکوراسیون داخلی و معماری ویلا ها باید حس آرامش و نشاط را به شما منتقل کنند و دکوراسیون آن نباید به گونه ای چیده شود که از گردش انرژی در آن جلوگیری کند. به علاوه اینکه، در خرید وسایل دکوراسیون داخلی باید دقت و توجه خاصی داشته باشید.

طراحی دکوراسیون و پروژه های انجام شده توسط نیلوفر ساجدی

همانطور که بیشتر به آن اشاره کردیم طراحی و انتخاب وسایل در و حتی رنگ به کار رفته در طراحی می تواند حس و انرژی خوب و یا حد بدی را منتقل کند. اگر به پروژه های انجام شده مهندس ساجدی در سایت شخصی ایشان نگاهی بیاندازیم، این مسئله را به خوبی مشاهده خواهیم کرد.

حفظ تعادل در انتخاب رنگ ها و نوع وسایل و دکوراسیون یکی هنر به خود و منحصر به فرد است که مهارت و ذوق خاص خود را می طلبد. این مهارت تنها با انجام پروژه های بسیار در کشورهای مختلف و تحقیق و پروهش بسیار به دست خواهد آمد. مهندس نیلوفر ساجدی نیز در این ضمینه همواره ثابت قدم بوده است.

در پروژه های انجام شده توسط مهندس ساجدی و گروه پلی آرت به خوبی می توان مشاهده کنید که تنوع و انتخاب دکوراسیون و چینش آنها برگرفته از دانش بومی ایرانی و ترکیب ان با علم روز دنیا می باشد.

etrgjb598uy40ty4iobthtgieoj 300x169 مهندس نیلوفر ساجدی، طراح دکوراسیون داخلی

بهترین دکوراسیون در ایران و جهان دارای چه ویژگی هایی است

برای دکوراسیون داخلی در دنیا و کشور های پیشرو از روش ها و سبک های متعددی استفاده میکنند. سبک هایی مثل روستیک، مینیمالیسم، کلاسیک، چینی، مصری، هندی و … استفاد می شود.

ممکن است استفاده از معماری های فوق در عین خوب بودن آنها، مناسب کارفرمایان ایرانی و یا حتی سایر کشورها نباشد. به خصوص کشورهای عربی که مهندس نیلوفر ساجدی در این مناطق فعالیت گسترده ای داشته است، معماری و دکوراسیون داخلی منحصر به فرد خود را دارد.

این معماری باید بر اساس نوع خواسته کارفرما و همچنین مهارت اجرا کننده، انجام شود. یکی از مزیت های کار کردن با گروه پلی آرت این است که قبل از اجرای پروژه های خود، کانسپتی از آن را به صورت 3D در اختیار کارفرمایان خود قرار می دهند تا در صورت تایید آن را اجرا و پیاده سازی کنند.

استفاده از روش های روز دنیا برای معرفی و ارائه‌ی پروژه ها به کارفرمایان، طوری که منظور و طرز تفکر معماران را به خوبی به انها نشان دهند، در واقع یک علم است که حاصل ترکیب تکنولوژی و معماری می باشد.

بیشتر:  گفتگو با مدیر کارخانه فولاد نورد سمنان

آیا برای طراحی های داخلی باید از افراد تحصیل کرده و دانشگاهی استفاده کنیم؟

عده ای بر این باورند که تنها با داشتن ذوق و سلیقه می توان یک طراح خوب و یک معمار خوب شد. این گفته تا حدی درست و به حد زیادی نادرست است. زیرا طراحی داخلی و رسیدن به جایگاه آن همانند یک سقف است که برای رسیدن به آن باید از نردبانی استفاده کرد که تنها یکی از پله های آن شوق و سلیقه می باشد.

موارد متعدد بسیاری وجود دارد که از جمله آنها می توان به توانایی فهم خواسته مشتریان و ترکیب و پیاده سازی آن و مهمتر از همه انجام پروژه های متعدد و یادگیری حل مسائل و چالش های پیش رو، می تواند از جمله مهمترین تفاوت های فرد تحصیل کرده در زمینه معماری و غیر آن باشد.

خوشبختانه مهندس نیلوفر ساجدی با انجام بیش از 300 پروژه در ایران و کشورهایی نظیر عمان و امارات، توانسته اند به خوبی آنها را به پایان برسانند و تجربیات به دست آمده از هر کدام را در سایر پروژه های خود به کار گیرند.

تفاوت معماری ایران و جهان از دیدگاه مهندس نیلوفر ساجدی

معماری علمی است که استفاده از آن در کشورها و مناطق مختلف در ایران و جهان تفاوت های بسیار دارد. حتی در همین کشور خودمان می بینیم که معماری بناها در شهرهای مختلف متفاوت است.

در مناطقی سقف خانه ها را به صورت شیربانی می سازند و در مناطقی مثل استان یزد یزد ساخت بادگیر و مواردی از این قبیل، بسیار مهم است. به همین دلیل است که در بحث معماری، علاوه بر توانایی و علم، تجربه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شناخت فرهنگ معماری در کشورهای مختلف قبل از انجام پروژهای معماری، کاری است که مهندس نیلوفر ساجدی و گروه پلی آرت انجام می دهند. با شناخت این فرهنگ می توانند موارد بسیاری از جمله طراحی داخلی و دیزاین آن را به دست بیاورند.

طراحی و اجرا دو مقوله جدا از هم هستند که هر کدام از آنها در کشورهای مختلف متفاوت است و در این زمینه، توجه به آب و هوا و متریال به کار رفته در الویت های اصلی قرار دارد.

کلام آخر

از همه عزیزانی که تا انتهای این مطلب همراه ما بودند، صمیمانه سپاسگذاری می کنیم و امیدواریم این مطالب برای شما عزیزان مفید بوده باشد. شما می توانید برای دریافت مشاوره و پیاده سازی پروژه های خود در زمینه طراحی داخلی، دکوراسیون داخلی و معماری، از طریق وبسایت مهندس نیلوفر ساجدی با گروه پلی آرت در ارتباط باشید. سپاس از همراهی شما عزیزان.

مطلب پیشنهادی

با اتوبوس گشت شهری دبی از جاذبه های دیدنی دبی بازدید کنید

یکی از مقاصد توریستی بسیار دیدنی، شهر دبی می باشد که با معماری های عجیب …