نحوه تمیز کردن اجاق گاز شیشه ‌ای با روش‌های خانگی

اجاق گاز شیشه‌ای یکی از بهترین انواع گاز رومیزی است که طراحی بسیار مناسبی دارد و اغلب برای ظاهر بسیار زیبایی که دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این اجاق گاز شیشه‌ای طراحی مینیمال و و شیکی دارد که باعث می‌شود مجبور نباشید قطعات آن را جدا کنید تا بتوانید آن را تمیز کنید. البته اگر یکی از این نوع اجاق گازها را در منزل داشته باشید، متوجه شده‌اید که این گازها چقدر راحت کثیف می‌شوند و تمیز کردن آنها با سایر روش‌ها ممکن نیست. اگر گاز شیشه‌ ای اخوان را تهیه کرده‌اید و مایلید آن را با روش‌های خانگی تمیز کنید، توصیه می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

kerf nvorhieurg lk3g 300x205 نحوه تمیز کردن اجاق گاز شیشه ‌ای با روش‌های خانگی

اجاق گاز شیشه ‌ای اخوان

همانطور که گفتیم گاز رومیزی شیشه‌ای ظاهر مدرن و بسیاری شیکی دارد و برای حفظ این ظاهر باید آن را به صورت مرتب تمیز کنید. البته تمیز کردن این اجاق گازها بسیار آسان است و نیازی به جابجا کردن شغله‌ها و شبکه‌های فلزی نیست. اجاق گاز شیشه‌ ای اخوان با کیفیت بالایی ساخته شده و علاوه بر ظاهر خاص، امکانات و دوام بسیار ایده آلی نیز دارد. علاوه بر این خدمات اخوان خریدن آنها را بسیار به صرفه‌تر می‌کند.

گاز شیشه ‌ای اخوان از شیشه باکیفیتی برخوردار است که علاوه بر مقاومت بالا، به راحتی تمیز می‌شود. اما برای تمیز کردن آن باید نکات مهمی را رعایت کنید. در ادامه بیشتر با خدمات اخوان، گاز شیشه ‌ای و روش‌های ساده تمیز کردن آن آشنا می‌شویم.

اصول تمیز کردن گاز شیشه ‌ای

برای تمیز کردن گاز شیشه‌ ای اخوان اصول خاصی وجود دارد که حتماً باید آنها را رعایت کنید تا بتوانید به راحتی گاز را تمیز کنید. این اصول شامل:

  1. وقتی اجاق گاز سرد است آن را تمیز کنید
بیشتر:  Toothache: Causes, Treatment Options, and Prevention Tips

هرگز زمانی که سطح شیشه اجاق گاز داغ یا گرم است، اقدام به تمیز کردن آن نکنید.

  1. به دستور العمل شرکت توجه کنید

یکی از خدمات اخوان این است که همراه با محصولات خود دفترچه راهنمایی ارائه می‌کند که شما را با روش‌های خاص تمیز کردن و نگهداری محصول آشنایی می‌کند. به عنوان مثال اگر لازم است از یک شوینده خاص برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ‌ای استفاده کنید، در این دفترچه به آن اشاره شده است.

  1. افراط نکنید

لازم نیست از شوینده‌های قدرتمند و ابزار خاصی برای تمیز کردن گاز شیشه ‌ای اخوان استفاده کنید. حتی برخی شوینده‌های قدرتمند به علت خواص شیمیایی خود می‌توانند به ظاهر شیشه آسیب وارد کنند. علاوه بر این گازی که از این شوینده‌ها متصاعد می‌شود باعث آسیب به بدن (به خصوص ریه) شما می‌شود.

  1. از ابزارهای ظریف برای تمیز کردن گاز استفاده کنید

لازم نیست از دستمال و برس‌های خشن برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای استفاده کنید. این ابزارها باعث ایجاد خط و خش بر روی سطح گاز می‌شوند. بنابراین می‌توانید از ابزارهای نرم مثل دستمال یا اسفنج‌های میکروفیبر استفاده کنید.

  1. مواد غذایی ریخته شده را فورا پاک کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای اخوان وجود دارد این است که بعد از ریخته شدن مواد غذایی به صورت محسوس، آنها را سریع تمیز کنید تا در بلند مدت به لکه تبدیل نشوند. تنبلی در تمیز کردن فوری اجاق گاز شیشه ای اصلاً خوب نیست و هر چه از ریخته شدن مواد غذایی روی اجاق گاز بگذرد، تمیز کردن آن سخت‌تر خواهد بود.

بیشتر:  نماشویی ساختمان با بهترین قیمت توسط شرکت کارابین راپل

erpgvk3 0tmi4p5oy9j45io 300x142 نحوه تمیز کردن اجاق گاز شیشه ‌ای با روش‌های خانگی

روش‌های خانگی تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای

نکته بسیار جالب اجاق گاز شیشه ای اخوان این است که به راحتی و با روش‌های خانگی و حتی بدون استفاده از شوینده‌های شیمیایی خاص می‌توان آن را تمیز کرد. برای تمیز کردن این نوع گاز با روش‌های خانگی، تکنیک‌های زیادی وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

تمیز کردن اجاق گاز با تیغ اصلاح

تعجب نکنید! با تیغ اصلاح نیز می‌توان لکه‌های بسیار مقاوم اجاق گاز را تمیز نمود اما باید یک سری نکات را برای درست انجام دادن آن رعایت کنیم.  برای اینکار به یک تیغ اصلاح، سرکه سفید و یک پارچه نرم مثل پارچه میکروفیبر نیاز دارید.

برای اینکار مقداری از سرکه سفید را روی سطح کثیف بریزید یا اسپری کنید و بعد از چند ثانیه سعی کنید قسمت‌های آلوده را با تیغ بتراشید. زاویه تیغ با گاز نباید زیاد باشد تا آسیبی به سطح آن وارد نشود. سپس با استفاده از پارچه قسمت‌های مانده را پاک کنید. در طی این مراحل بهتر است چندین بار از سرکه سفید استفاده کنید تا کثیفی‌ها به طور کامل برداشته شوند. در صورتی که آلودگی‌ها به این روش تمیز نشد، شما می‌توانید با رعایت نکات گفته شده، این مراحل را چندین بار تکرار کنید.

در صورت خراب شدن اجاق گاز شیشه‌ای خود می‌توانید از خدمات اخوان برای تعمیر و نگهداری آن استفاده کنید.

تمیز کردن اجاق گاز شیشه‌ای با سرکه و جوش شیرین

بیشتر:  فال قهوه چیست

اگر مایلید اجاق گاز شیشه ای اخوان را به طور کامل تمیز کنید و برق بیاندازید، ما یک روش را به شما توصیه می‌کنیم که اجاق را از روز اول نیز تمیزتر می‌کند. برای اینکار به جوش شیرین، سرکه سفید و یک حوله تمیز یا دستمال نرم احتیاج دارید.

مراحل این روش به این صورت است که سرکه را روی سطح گاز پاشیده و بعد از چند ثانیه به آن مقداری جوش شیرین اضافه می‌کنید. سپس حوله‌ای که آماده کرده‌اید را با آب داغ خیس کرده و روی سطح آلودگی قرار دهید. بعد از 15 دقیقه می‌توانید با دستمال سطح گاز را تمیز کنید و برق افتادن آن را شاهد باشید.

oifc3t09u3t9y3o5y3j5otj 300x157 نحوه تمیز کردن اجاق گاز شیشه ‌ای با روش‌های خانگی

اجاق گاز شیشه ای اخوان را از کدام نمایندگی بخریم؟

برای اینکه بتوانید حداکثر استفاده را از خدمات اخوان داشته باشید و از اصل بودن اجاق گاز شیشه ای اخوان اطمینان حاصل کنید، باید این محصول را از یک نمایندگی معتبر تهیه کنید. سازه کالا نمایندگی رسمی محصولات اخوان است که خدمات پس از فروش و گارانتی بی نظیری را در کنار محصولات با کیفیت اخوان ارائه می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه لوازم خانگی سازه کالا (sazehkala.com) تنوع محصولات این فروشگاه را ببینید و به راحتی خرید کنید.

برای اینکار توصیه می‌کنیم با شماره تماس فروشگاه لوازم خانگی سازه کالا (44032123021 یا 09374954675) ارتباط برقرار نمایید. همچنین می‌توانید به صورت حضوری به نمایندگی سازه کالا به آدرس (تهران، فلکه دوم صادقیه، آیت الله کاشانی، نرسیده به خیابان مهران، ساختمان مهر، پلاک 91 واحد 2) مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی

با اتوبوس گشت شهری دبی از جاذبه های دیدنی دبی بازدید کنید

یکی از مقاصد توریستی بسیار دیدنی، شهر دبی می باشد که با معماری های عجیب …