گلوتن را از کجا تهیه کنیم؟

اگر با نانوایی و آشپزی و کارهایی از این قبیل سروکار داشته باشید؛ حتماً می‌دانید گلوتن از کجا تهیه کنیم؟ با این حال نکاتی هستند که در این راستا از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار می‌باشند.

در واقع می‌توان گفت بازار خرید و فروش هر محصولی با توجه به کاربردها و نوع آن ماده بها و روش خاصی را طلب می‌کند. اگر بتوانید این دو عنصر را به خوبی بیاموزید؛ می‌توانید سوار بر امواج سهمگین بازار شوید.

پیشگامان شیمی یکی از شرکت‌های ارائه دهنده مواد اولیه شیمیایی در ایران است. این شرکت با پیشینه بلند بالایی که دارد؛ توانسته است سری میان سرها در این بازار در آورد.

این شرکت همچنین هر دو عامل را به شما آموزش می‌دهد تا بهترین خرید را داشته باشید. اگرچه شما نیز همانند مشتریان دیگر این شرکت باز بازگشته و از خود پیشگامان شیمی خرید می‌کنید!

گلوتن از کجا تهیه کنیم؟ و چطور بشناسیم؟

گلوتن یکی از محصولاتی است که در صنایع غذایی کاربرد بسیاری دارد. این ماده به صورت طبیعی در محصولات طبیعت یافت می‌شود. سه گیاه عمده دارای گلوتن شامل گندم، جو و چاودار است.

اگر بخواهیم این محصول را از نظر ساختار برسی کنیم؛ باید گفت نوعی پروتئین است که از گیاهان استخراج می‌شود. گلیاتین و گلوتلین دو پروتئین اصلی تشکیل دهنده این محصول می‌باشند.

گلوتن‌های خوراکی که امروزه استفاده می‌شوند؛ معمولاً از گندم یا جو استخراج می‌شوند. با این حال گلوتن در گیاهان دیگر همچون برنج نیز معنی دار است. گیاهان چمنی بیش از سایر گیاهان دارای گلوتن هستند.

بیشتر:  لیست انواع آجر نما

زمانی که این ماده را به یک ترکیب شیمیایی همچون نان اضافه می‌کنیم؛ مولکول‌های مختلف همانند یک زنجیره در کنار هم قرار می‌گیرند. در واقع این همان واکنشی است که در تولید محصولات بسیاری دخیل است.

اگر نانوا باشید و بدانید گلوتن از کجا تهیه کنیم؟ بواسطه خرید اینترنتی گلوتن می‌توانید نان‌های کش دار‌تر و با کیفیت‌تری تولید کنید. در واقع نانوایی‌ها و تولید کننده‌های کیک از جمله اصلی‌ترین مشتریان این محصول هستند.

گلوتن ماده‌‌ای معمولاً پودری و به رنگ سفید است. بوی خاصی ندارد و هنگام افزوده شدن به ترکیب‌های شیمیایی آن‌ها را بهبود می‌دهد. از این رو در بسیاری از بهبود دهنده‌ها از این ماده استفاده می‌شود.

معجزه گلوتن در محصولات خوراکی

تا به حال شده است در منزل تمایل به درست کردن یک خمیر با آرد و آب داشته باشید؟ حتماً می‌بینید که هنگامی که این دو ماده را به یکدیگر مخلوط می‌کنیم؛ یک خمیر کش دار خواهیم داشت. این کش دار شدن به دلیل گلوتن موجود در آرد است.

نان‌هایی که به سادگی از هم بپاشند نمی‌توانند گزینه خوبی برای مشتریان شما باشند. از این رو لازم است گلوتن با کیفیت خریداری کرده و در آرد اضافه کنید تا زنجیره درون نان محکم شود.

استفاده از گلوتن در محصولات خوراکی موجب شده تا میزان تولیدات این محصولات افزایش یابد. تولید کنندگانی که می‌دانند گلوتن از کجا تهیه کنیم؟ ؛ محصول بیشتری خواهند داشت. چرا که گلوتن پف خمیر را بیشتر می‌کند.

بیشتر:  8 نکته که باید برای خرید لباس بدانید

از سوی دیگر این خواصیت بافت دهندگی و کش سانی است که نان‌های تولید شده با آرد گندم را متمایز ساخته است. اما امروزه در محصولات بهبود دهنده بسیاری که سازگار با جو یا دیگر آرد‌ها هستند افزوده می‌شود.

فراموش نکنید که استفاده از گلوتن در خمیر موجب می‌شود آب بیشتری بتوان به خمیر افزود. چرا که گلوتن جذب آب را در خمیر تا دو برابر افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر گلوتن نوعی پروتئین است. بنابراین استفاده از آن در محصولات خوراکی باعث مزایای بسیاری برای مشتریان شما می‌شود. علاوه بر تمام این‌ها استفاده از مواد شیمیایی به حداقل می‌رسد.

تا به حال به این فکر کرده‌‌اید که چرا خمیر پیتزایی که در فست فودها استفاده می‌شود؛ متخلخل است؟ این به دلیل افزودن گلوتن به آردهایی است که گلوتن آن‌ها گرفته شده است.

گلوتن در صنایع وابسته

گلوتن یکی از محصولاتی است که در صنایع پروتئینی نیز کاربرد دارد. البته تنها در صورتی که تولید کنندگان این صنایع بدانند گلوتن از کجا تهیه کنیم؟!

زمانی که برای تولید آدامس نیاز به تولید آمینواسیدهای مختلف باشد معجزه گلوتن شروع می‌شود. چرا که این ماده می‌تواند به عنوان یک فعال کننده با کیفیت فعالیت کند.

از دیگر کاربردهای کوچک این محصول نیز می‌توان به استفاده در صنایع نوشابه سازی و نوشیدنی‌های این چنینی اشاره کرد.

بیشتر:  آشنایی با برند آرماف و پشت پرده موفقیت این کمپانی!

گلوتنی که در هنگام خرید مواد اولیه غذایی استفاده می‌شود با گلوتنی که در صنایع دیگر به کار گرفته می‌شود متفاوت است. با این حال شما عزیزان تولید کننده می‌توانید هر دو نوع گلوتن را از پیشگامان شیمی خریداری کنید.

صنایع دیگر نیازمند به گلوتن را از کجا تهیه کنیم؟

تولید کنندگان صنایع دیگر نیز نیاز دارند بدانند گلوتن از کجا تهیه کنیم؟ چرا که در آن صنایع نیز گلوتن دستی بر آتش دارد! از جمله این صنایع می‌توان به کارتن سازی، تولید باند و… به کار گرفته می‌شود.

برای مثال این محصول در صنایع کارتن سازی و تولید باند به دلیل خواص چسبندگی و به منظور ایجاد اتصال در مولکول‌های شیمیایی استفاده می‌شود.

پیشگامان شیمی به عنوان یکی از بهترین توزیع کنندگان گلوتن و فعال در فروش مواد شیمیایی در ایران شناخته می‌شود. چرا که محصولی با خلوص بالا را در کمترین زمان ممکن به دست تولید کنندگان می‌رساند.

از سوی دیگر این شرکت در خود گریدهای مختلف را عرضه می‌کند. بنابراین دست شما در انتخاب نوع و کاربرد محصول باز است. اما برای پیشگیری از اشتباهاتی که ممکن است هنگام خرید ایجاد شود؛ مشاوره رایگان ارائه می‌کند.

بنابراین می‌توان گفت یکی از بهترین پاسخ‌ها به گلوتن از کجا تهیه کنیم؟ ؛ پیشگامان شیمی است. برای تهیه گلوتن کافی است با شماره تلفن‌های ۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷ و ۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲ تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره رایگان و محصول به شما عزیزان هستند.

مطلب پیشنهادی

با اتوبوس گشت شهری دبی از جاذبه های دیدنی دبی بازدید کنید

یکی از مقاصد توریستی بسیار دیدنی، شهر دبی می باشد که با معماری های عجیب …