بیوگرافی اسماعیل شنگله

1 111 بیوگرافی اسماعیل شنگله

اسماعیل شنگله در ۲۲ خرداد ۱۳۴۰ در تهران به دنیا آمد. متاسفانه پدرش در جوانی فوت کرد و اقبال به دبستان رفت. وی همچنین تحصیلات خود را در مدارس راهنمایی ناصرخسرو، دارالفنون، رشیدیه و اقبال ادامه داد. وی فعالیت خود را در تئاتر با عضویت در انجمن باربد در سال 1332 آغاز کرد و سپس در سال 1335 به دارالفنون رفت و در دارالفنون در رشته بازیگری تحصیل کرد و این بازیگر آلمانی آموخت و به آلمان رفت. او مدرک لیسانس خود را از کارگران وین دریافت کرد.

2 85 بیوگرافی اسماعیل شنگله

آغاز کار اسماعیل شنگله

اسماعیل شنگله پس از فارغ التحصیلی از اتریش در سال ۱۳۴۸ به ایران بازگشت و در دانشکده هنرهای دراماتیک به تدریس بازیگری پرداخت. او در سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت داشته است و تا کنون توانسته کار هنری بزرگی برای خود رقم بزند.وی از ایجاد اشتیاق و علاقه به بازیگری گفت، اعتراف می کنم زمانی که کار را شروع کردیم، مطالب آموزشی درباره تلویزیون و تئاتر وجود نداشت، تلویزیون مهم نبود اما در سال 1338 گروه هنرهای نمایشی ایجاد شد و ما کار کردیم. کارمندان وجود دارددر آن زمان هنوز اطلاعات و دانش کافی در این زمینه نداشت، اما به تدریج حمید سااریگیان، داود رشیدی، محمدعلی کشاورز و عزت الله انتصامی به من علاقه مند شدند و من می خواستم در این رشته تحصیل کنم و تحصیلاتم را در آلمان ادامه دادم. به ارتش پیوست. .

بیشتر:  بیوگرافی سیدجواد رضویان

ازدواج اسماعیل شنگله

این بازیگر در سال 57 با لیلا پور قدیری ازدواج کرد. او دو دختر به نام‌های نانا و لیلا دارد و نام کاملش رامین است.

گفتگو با اسماعیل شنگله

اسماعیل شنگله پس از ده سال بیکاری به خبرنگاران گفت که غیبت او به دلیل سرطان روده بزرگ بوده است. او گفت 10 سال است که از این بیماری رنج می برد. از این رو از تهران به گیلان رفتم چون هوا مناسب تر بود. در همان ابتدای بیماری، پزشکان روده بزرگ اسماعیل شنگله را خارج کردند و او گفت که مدت ها از شدت این عمل رنج می برد. سپس به دستور دکتر کلب که هوای تهران را خوب نمی کند به شمال کشور رفت و در گیلان ماند.

بیشتر:  بیوگرافی سهیل مهرزادگان

به گفته اسماعیل شنگله، افت کیفیت و جذابیت سریال ها و فیلم های تلویزیونی ناشی از مضامین تکراری و عجله در تولید است.وی افزود: تفکر مانند گذشته نیست و به نظر می رسد به سرعت تمام می شودشنگله گفت: این روزها کمیت مهمتر از کیفیت است و بیشتر کارگردانان و تهیه کنندگان تلویزیون برای کاهش هزینه ها از جذابیت و زیبایی می کاهند. وی در پاسخ به این سوال که چرا با این پروژه همکاری نمی کنید، پاسخ داد: پیشنهادهایی داشتم که به دلیل مریض بودن نتوانستم آنها را قبول کنم، اما به نظرم بهتر است کمتر کار کنم تا بی اثر. امروز می بینیم که بازیگران جوانمان برای امرار معاش به تبلیغات بازرگانی می پردازند. کار تبلیغات برای کسی بود که تبلیغ بود، اما برخی تازه واردها دنبالش کردند. استعدادشان درست است اما از نظر علم و سواد باید جلو بروند و جلو بروند مهم ترین چیزی که باید بدانند عزت الله تعظمی، محمدعلی کشاورز و… است. موفق باشی.

بیشتر:  بیوگرافی الناز شاکردوست

آثار اسماعیل شنگله

فیلم های اسماعیل شنگله

حلقه معدن 1353

سام و نرگس 1379

کشتن سگ 1379

1379 دیروز

آبی 1379

بانوی کوچولو 1380

گاهی به آسمان 1381 نگاه کن

عروسک 1384

فیلم های تلویزیونی اسماعیل شنگله

انسان و جاده 2019

خانه در غبار 2019

شاه کاید 1389

باید در سال 2018 بازدید کنید

دزد و حصار 1387

تئاتر و تلویزیون اسماعیل شنگله

دبستان سیار ۱۳۳۲

پدر 1338

وراژی 1338

همسایه 1339

شبح کوچولو پلاف

پایان آهنگ

پوشاندن برهنه

سی سال بعد در سال 1339ش

دکتر روستای کوکونیان ۱۳۳۹

غرور زندگی 1339

فرشته برفی 1348

کلمب 1350

نمایشنامه استریندبرگ 1351

رومئو و ژولیت 1352

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

بیوگرافی بازیگران سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر …