بیوگرافی امین حیایی

امین حیایی، متولد 1349، بازیگر تلویزیون و سینمای ایران. در دوران تحصیل به کار تئاتر پرداخت و پس از پایان تحصیلات خود در دوران خدمت سربازی در مرکز خلاقیت های عقیدتی و سیاسی مشغول به کار شد. در سال ۱۳۷۰ بازیگر تئاتر کودک به کارگردانی ثریا قاسمی شد. در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی برادهای خورشید نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. مدت زیادی طول کشید تا وارد فیلم شود، و او اولین نقش اصلی خود را در سیب سرخ ایوا (1999) دریافت نکرد.

1 23 بیوگرافی امین حیایی

وی در سال ۱۳۸۱ در شش فیلم «مانی و ندا»، «مونس»، «اتیری»، «رزا زرد» و «گل بهشت» بازی کرد که در تهران یک رکورد محسوب می شود. حیایی علاوه بر این در 4 فیلم «هتل مقوایی»، «دست‌های آلوده»، «تله»، «مزاحم‌کننده» ساخته سیروس الوان بازی کرد. او در سال 1385 برای بازی در فیلم شب برنده جایزه فجر بهترین بازیگر مرد شد. همسر وی نیلوفر خوش خلک بازیگر سینمای ایران و تنها فرزندش دارا حیایی است. دارا حیایی متولد 1354 است.

بیشتر:  بیوگرافی مانی نوری

1 24 بیوگرافی امین حیایی

امین حیایی پسر بزرگ خانواده، برادر کوچکترش امید نوازنده، همسرش نیلوفر خوش حالک بازیگر سینما و تلویزیون و دارای یک پسر به نام دارا حیایی است که فارغ التحصیل رشته کامپیوتر است.امین حیایی در دوران تحصیل به کار تئاتر پرداخت و پس از فارغ التحصیلی در مرکز هنرهای عقیدتی و سیاسی شروع به کار کرد. در سال ۱۳۷۰ بازیگر تئاتر کودک به کارگردانی ثریا قاسمی شد. امین حیایی در کنار هدا تهرانی و مهناز افشار از بازیگران مطرح سینمای ایران و محمدرضا گلزار از دوستان صمیمی او در سینما هستند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی رامبد جوان; بازیگر، کارگردان و مجری ایرانی

1 25 بیوگرافی امین حیایی

اولین ساخته سینمایی او دو همسفر بود که توسط ثریا قاسمی کشف و به کارگردان معرفی شد. امین حیایی زندگی هنری خود را مدیون اوست. او از سال ۱۳۷۰ وارد عرصه هنر شد و فعالیت کمدی او با بازی در عروس هوش کدم و زین قادی آغاز شد و به همین دلیل جایزه حافظ دنیای تصویر را دریافت کرد. او برای فیلم براده های خورشید نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از پانزدهمین جشنواره فیلم فجر شد.

بیشتر:  بیوگرافی آزاده صمدی

1 26 بیوگرافی امین حیایی

در سال 1381 شش فیلم با بازی او در سینماهای تهران اکران شد که برای او یک رکورد محسوب می شود.او نام خود را به عنوان یک بازیگر توانا مطرح کرد تا جایی که برای بازی در فیلم دختر ایرونی در جشنواره ماه سالانه تندیس حافظ را به عنوان یکی از دو بازیگر برتر سال دریافت کرد.بازی عالی امین حیایی در زن تعدی در بیست و سومین جشنواره فیلم فجر همچنان نشان از رشد او در عرصه بازیگری دارد. اتهامات، مهمان، عروسی، ستاره بدون شک او را به عنوان ستاره اصلی سینمای ایران در دهه 80 معرفی کردند. موفقیت پرفروش فیلم اخراج شده، امین حیایی را به یکی از پردرآمدترین بازیگران مرد سینمای ایران تبدیل کرد. محمدرضا شریفی نیا در بیشتر فیلم هایش از حضور امین حیایی استفاده می کند و آخرین همکاری آنها در فیلم «زنگ» به کارگردانی پاریس بختوار است. خیلی ها می گفتند امین حیایی بازیگر خوبی نیست اما الان حیایی یکی از پردرآمدترین بازیگران سینماست، او در واقع به خاطر کارش پردرآمدترین بازیگر شد.امین حیایی و همسرش در حوالی تهران و لواسان هستند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی خوجه عبدالله انصاری

نیلوفر خوش در مورد خلق امین می گوید:

خیلی ها فکر می کنند رابطه من و امین به خاطر فیلم اتفاق افتاده است، اما علم، منش و اخلاق امین جذاب است. امین فردی بسیار بخشنده است و این را در این سال ها به من ثابت کرده است.ما سال های خوشی را در کنار هم سپری می کنیم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد، عمدتاً به این دلیل که من و امین به آینده چه در زندگی شخصی و چه در زندگی کاری خود خوشبین هستیم و می خواهیم در آرامش زندگی کنیم.زندگی ای که خدا به یاد دارد. اصولا من و امین همیشه به یاد خدا هستیم و می دانیم که اگر تاکنون موفق بوده ایم به لطف خدا و بعد از آن با مردم بوده است.

بیشتر:  بیوگرافی جمشید مشایخی

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی علی صادقی

تصویر علی صادقی بیو گرافی علی صادقی علی صادقی متولد هنرمند سینما و تلویزیون ایران …