بیوگرافی جواد انصافی

بیوگرافی جواد انصافی

جواد عصافی در 21 آذر 1340 در منطقه شمیران تهران به دنیا آمد. وی در رشته مهندسی عمران از دانشکده فنی عالی فارغ التحصیل شد. جواد انصافی معلم شاد تئاتر است. وی از مدیران بازنشسته روابط عمومی مخابرات است. او در زمینه های مختلف هنری از جمله کارگردانی، نویسندگی و بازیگری به ویژه تئاتر فعالیت می کند. جواد معروف به انصافی عبدلی است. عبدلی عنوان یکی از شخصیت های تلویزیونی است که در اواخر دهه شصت این شخصیت را بازی کرد. از نقش آفرینی های معروف جواد انصافی می توان به ربع گل و بلبل، متل جهان، محله صفا، نان، پنیر و پسته، شهر بارانی، اشتباه، خانواده خالی، لطیف الحکایات و بهار پانزده اشاره کرد. آقای انصافی در خانواده ای مذهبی بزرگ شد. او در نویسندگی نیز باتجربه است و چندین کتاب منتشر کرده است.

1 44 بیوگرافی جواد انصافی

یکی از کتاب های آقای انصافی که در سال 1377 منتشر شد، سیاه بازی از دیدگاه یک سیاه پوست است. این بازیگر سابقه همکاری با فوف یزدان در زمینه نویسندگی را دارد. کتاب مشترک فرو یزدان و جواد انصافی با عنوان جشن ها و نمایش های زنانه است.جواد انصافی در سال ۱۳۶۷ به عنوان نویسنده فیلم آموزشی آقای ترافیک مشغول به کار شد.جواد انصافی در دو فیلم آموزشی مخابرات و مردی در ماشین کارگردانی و بازی کرد.

بیشتر:  بیوگرافی بهروز بقایی

آغاز کار جواد انصافی

جواد انصافی فعالیت بازیگری خود را از اواخر دهه 50 با اجرای تئاتر گنبد آغاز کرد. دومین تله تئاتر جواد انصافی به نام نمک و نمکدان معروف است. این تئاتر تلویزیونی در سال 1360 توسط جواد عصافی نویسنده، کارگردان و بازیگر ساخته شد. علاوه بر این، این بازیگر در سال های 1981 و 1984 در فیلم های بمب و آقای کیخائال نویسندگی، کارگردانی و بازی کرد. اولین بازی جواد انصافی در فیلم تلویزیونی حسام الدوله بود. این فیلم در سال ۱۳۶۳ به کارگردانی، بازیگری و فیلمنامه جواد اسافی ساخته شد. او با بازی در فیلم تلویزیونی بازبان لال به شهرت رسید. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی جواد انصافی ساخته شده است. تعداد قسمت های این فیلم 52 قسمت است و اولین نسخه آن از سال 1365 تا 1366 از شبکه یک پخش شد. بازیگران مشهوری چون ماهور الوند، حسین یاری، سهرا پسیانی، سعید سهیلی، لیلا خاتمی، پریوش تجارتی، اذه صمدی و دیبا زاهدی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.یکی دیگر از سریال های جذاب و معروف با بازی جواد انصافی «راز» نام دارد.سریال نه راز به کارگردانی مسعود رسام و تهیه کنندگی امیر پروین حسینی ساخته شده است.

بیشتر:  بیوگرافی علی صادقی

2 18 بیوگرافی جواد انصافی

ازدواج جواد انصافی

جواد انصافی بازیگر باهوش، متاهل، همسرش فوگ یزدان عاشوری، همسرش فوق لیسانس طراحی لباس و دو پسر به نام های امیرمحمد و امیرحسین است.

3 18 بیوگرافی جواد انصافی

علایق جواد انصافی

جواد اسافی در کنار بازیگری به کارگردانی نیز علاقه دارد. مستندهای مختلفی به کارگردانی و تهیه کنندگی جواد انصافی فیلمبرداری شد. اولین مستند جواد عصافی تاسا نام دارد. این مستند در سال 88 از شبکه یک پخش شد. از مجموعه آثار جواد انصافی در زمینه تولید مستند می توان به کتاب های «پست پیام تو در» در سال 69، «راه خودکفایی» در سال 69 و «مخابرات» در سال 70 اشاره کرد. همچنین جواد انصافی علاقه زیادی به شنا و دوچرخه سواری دارد. او به توصیه پزشکان دوچرخه سواری خود را کاهش داده است. اما به دلیل علاقه ای که به شنا دارد، همچنان با آب درمانی برای درمان کمردرد شنا می کند. این بازیگر غذاهای سنتی را به فست فود ترجیح می دهد.در میان غذاهای سنتی ایرانی، قیمه مورد علاقه جواد اسافی است

بیشتر:  بیوگرافی کیهان ملکی

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

بیوگرافی بازیگران سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر …