بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

محمدرضا داودنژاد در سال 1336 در تهران به دنیا آمد. او دارای مدرک ریاضی است و بازیگر سینما و تلویزیون است. تجلیل از مادر محمدرضا داودنژاد توسط السادات حبیبیان. این بازیگر یکی از بازیگران مطرحی است که به دلیل کهولت سن در 28 آبان 1396 درگذشت. خانم حبیبیان به ماما آتی معروف بود. محمدرضا داودنژاد یک برادر به نام علیرضا دارد. علیرضا داودنژاد به عنوان کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده فعالیت می کند. خواهرزاده های محمد، رضا داودنژاد، زهرا و رضا تجربه کار در سینما و تئاتر را دارند. محمدرضا داودنژاد در مصاحبه ای شمال ایران را مکان مناسبی برای زندگی معرفی کرد. این بازیگر معتقد است شمال با توجه به اقلیم جدیدش روح انسان را روشن می کند. مهر مادری، عاشقانه، اردیبهشت، امیدوارترین دنیا، من دیوانه نیستم، شیرین مصعب 2، خانه عمو پورنگ، شمعدونی، موج و طاهرا از بازیگران شاخص محمدرضا داوودژاد است.

بیشتر:  بیوگرافی نیکی میربها + عکس

1 42 بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

آغاز کار محمدرضا داوودنژاد

محمدرضا داودنژاد بازیگری را از سال ۱۳۵۴ با بازی در تئاتر آغاز کرد.این بازیگر در سال 1354 دستیار علی غفاری کارگردان و برادرش علیرضا داودنژاد برای فیلم شهرگ بود.اولین حضور محمدرضا داودنژاد در سینما به فیلم «ایفریت» برمی گردد. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی فرشید فلک نازی در سال 1361 ساخته شده است. تقریباً یک سال بعد از اولین حضور آقای داوود نژاد در فیلم، او برای بازی در مرد عنکبوتی انتخاب شد. محمدرضا داودنژاد در سال ۱۳۶۵ با حضور در سریال تاریخ قشم وارد عرصه صدا و سیما شد. او با بازی در ساتیش (فصل 3)، قلب یخی، کی به سرهنگ شلیک کرد؟، مجتمع مسکونی فرخ و فراژ، مهر مادر، راننده تاکسی و دختری در قفس به شهرت رسید. از جمله بازی های خوب محمدرضا داووت نژاد می توان به سریال گل و بلبل اشاره کرد. محمدرضا داودنژاد در این سریال نقش رئیس جرزنی را بر عهده داشت. او برای بازی در سریال گل و بلبل با بازیگران مشهوری چون بهنوش بختیاری، داریوش فضیایی، نادر سلیمانی، ملیکا شریفی نیا، شوکت حجت، جواد عصافی، نعیمه نظام دوست و ابراهیم شفیعی همکاری کرد.

بیشتر:  بیوگرافی آزاده صمدی

2 16 بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

ازدواج محمدرضا داوود نژاد

این بازیگر متاهل و دارای 3 فرزند به نام های کیارش، مونا و هستی است، مونا خارج از ایران زندگی می کند.

3 16 بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

گفتگو با محمدرضا داوودنژاد

من عاشق سفر و دیدن مکان های زیبای شمال ایران هستمدلیل اینکه به جای شمال رفتن در تهران ماندم به حرفه ام مربوط می شود. در واقع اگر تهران کار نمی کردم شمال زندگی می کردم. وقتی به شمال می روم احساس می کنم تازه متولد شده ام. من فکر می کنم این یکی از راه های بهبود قاچاق انسان است. من تهرانی هستم و از قاچاق انسان متنفرم. به نظر من هر هنرمندی باید تا جایی که می تواند تلاش کند. من نزدیک به سه دهه است که بازیگری می کنم و در بیش از 80 فیلم تلویزیونی ظاهر شده ام. با اینکه قبلا نقش های مختلفی را ایفا کرده ام، اما همچنان اجاره نشین هستم. این نشان می دهد که من در مسیر اشتباهی هستم.

بیشتر:  بیوگرافی جمشید مشایخی

افتخارات و جشنواره های محمدرضا داودنژاد

او برای بازی در فیلم خلع سلاح جایزه افتخاری دریافت کرد.

وی در هفدهمین دوره این جشنواره کاندیدای نقش اول مرد در مصاب شیرین شد.

این فیلم به یک نامزد برای نقش دوم مرد نیاز داشت

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

بیوگرافی بازیگران سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر …