بیوگرافی رابرت جان داونی جونیور

رابرت جان داونی جونیور تهیه کننده و بازیگر آمریکایی است. او از سال 1359 در عرصه هنر فعالیت می کند. جونیور در 4 آوریل 1965 در منهتن نیویورک به دنیا آمد. او در جوانی پس از شروع حرفه بازیگری به یک بازیگر محبوب تبدیل شد. پس از ترک مواد مخدر و پرداختن به مسائل حقوقی، موفقیت خود را در سینما از سر گرفت.

1 115 بیوگرافی رابرت جان داونی جونیور

از سال 2013 تا 2015، طبق گزارش مجله فوربس داونی، او در صدر فهرست پردرآمدترین بازیگران جهان قرار داشت. درآمد سالانه او از ژوئن 2014 تا ژوئن 2015 80 میلیون دلار است! رابرت داونی جونیور احتمالاً یکی از پردرآمدترین بازیگران آمریکایی است. او پس از کسب بیش از 9 میلیارد دلار از ده فیلم مرد آهنی، به یکی از پردرآمدترین بازیگران آمریکا تبدیل شد. اولین تجربه رابرت در فیلمی بود که پدرش پاوند ساخته بود. پس از بازی در فیلم های چاپلین و بازی در نقش چارلی چاپلین در سال 1992، نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد و برنده جایزه بفتا برای بهترین بازیگر مرد شد.موفقیت او به همین جا ختم نشد و در سال 2002 پس از آزادی از زندان به دلیل قاچاق مواد مخدر، برای بازی در مجموعه الی مک بیل برنده جایزه گلدن گلوب شد.ورزش های مورد علاقه داونی شامل هنرهای رزمی مانند وینگ چون و کونگ فو است. مربی هنرهای رزمی او اریک ایوارام است که در چندین فیلم به رابرت در مورد هنرهای رزمی مشاوره داده است. او در سال 1970 بازیگر بود و دارایی خالص او 300 میلیون دلار تخمین زده شد.

بیشتر:  بیوگرافی کاترین زتا جونز

2 89 بیوگرافی رابرت جان داونی جونیور1 115 بیوگرافی رابرت جان داونی جونیور

از بستگان قابل توجه او می توان به پدرش، بازیگر آمریکایی رابرت داونی جونیور، و برادرش، بازیگر و کمدین آمریکایی، جیم داونی اشاره کرد. همسر سابق او دبورا فاکنر نیز خواننده، ترانه سرا و بازیگر آمریکایی است. رابرت اکنون با همسرش سوزان داونی و سه فرزندش تهیه کننده آمریکایی است. داونی و سوزان سر صحنه فیلم سوزان گوتیک با هم آشنا شدند و در سال 2005 در نیویورک ازدواج کردند. رابرت در مصاحبه ای گفت که نام همسرش سوزی کی را روی بازویش خالکوبی کرده است. اولین فرزند رابرت داونی و سوزان در فوریه 2012 و فرزند دوم در نوامبر 2014 متولد شد. جالب اینجاست که پدر و مادرش هر دو بازیگر هستند و داونی از ابتدا در یک خانواده بازیگر بوده است.

بیشتر:  زندگینامه فاطمه گودرزی

2 89 بیوگرافی رابرت جان داونی جونیور

مادرش الیزا اصالتاً اسکاتلندی، آلمانی و سوئیسی و پدرش لیتوانیایی، مجارستانی و ایرلندی تبار دارد.او در روستای گرینویچ با خواهر بزرگترش بزرگ شد. علت اصلی اعتیاد داونی مصرف مواد مخدر توسط پدرش بود و اولین تجربه داونی با ماری جوانا در سن شش سالگی بود. البته پدرش بعداً گفت که پشیمان است. داونی در نهایت به مواد مخدر و الکل معتاد شد. او می گوید در سال 2003 از شر مواد مخدر خلاص شد و با کمک همسرش نوشیدن الکل را کنار گذاشت، بنابراین از درمان هایی مانند مدیتیشن، دوازده قدم و یوگا استفاده کرد. پس از طلاق والدینش، داونی به همراه پدرش به کالیفرنیا نقل مکان کرد، از دبیرستان در سانتا مونیکا فارغ التحصیل شد و به نیویورک بازگشت تا حرفه بازیگری خود را دنبال کند. کیفر در سال 1969 با ساترلند وارد هالیوود شد و به مدت 3 سال با هم زندگی کردند. داونی با مل گیبسون در American Airplane کار کرد و داونی و گیبسون دوستان صمیمی شدند.

بیشتر:  بیوگرافی میلاد کی‌مرام

بیوگرافی رابرت جان داونی جونیور

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

بیوگرافی بازیگران سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر …