بیوگرافی هنگامه قاضیانی

هنگامه قاضیانی متولد 9 اردیبهشت 1349 در مشهد، بازیگر، مترجم تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است. هنگامه قاضیانی برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در سال های 1386 و 1390 شد. هنگامه قاضیانی دارای مدرک کارشناسی جغرافیای اقتصادی انسانی و کارشناسی ارشد فلسفه غرب از دانشگاه سانفرانسیسکو (ایالات متحده آمریکا) است.

1 بیوگرافی هنگامه قاضیانی

هنگامه قاضیانی در سنین جوانی ازدواج کرده و از نحوه آشنایی وی با همسرش اطلاع چندانی در دست نیست. او در 19 سالگی صاحب پسری به نام اشکان شد و پنج سال بعد در 5 سالگی پسرش طلاق گرفت. هنگامه قاضیانی در گفت وگویی درباره طلاق گفت که من یک عروس 24 ساله با یک بچه 5 ساله بودم و در آن زمان تمام آرزوهایم بر باد رفت.

بیشتر:  بیوگرافی اسماعیل شنگله

2 بیوگرافی هنگامه قاضیانی

البته این شکست برای من هم فرصت بزرگی بود. بعد از طلاق خیلی برایم سخت بود که بخواهم هم مرد باشم و هم زن. حالا پسرش بزرگ شده، از رابطه اش با اشکان گفت، هیچ دروغی بین من و پسرم نیست، رابطه ما درست است.گاهی ممکن است برای گفتن حقیقت رنج بکشیم، اما اگر دروغ نگوییم مهم نیسترابطه من با اشکان همیشه مثل مادر و بچه نیست، گاهی مادرم، گاهی خواهر، گاهی بهترین دوستم. فکر می کنم اشکان همین حس را نسبت به من دارد.

3 بیوگرافی هنگامه قاضیانی

وی فعالیت خلاقانه خود را از سال ۱۳۷۹ با فیلم سایه نور به کارگردانی حسن هدایت آغاز کرد و سپس به تئاتر رفت و ابتدا با نمایشی مانند استیک در خون گروه تئاتر لیو روی صحنه رفت. شاید خیلی ها بپرسند که چرا بازیگری را از 30 سالگی شروع کرد؟ در 22 سالگی تصمیم گرفت بازیگر شود و برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت اما پدرش و خانواده پدرش علاقه مند شدند و او شروع به فعالیت در عرصه بازیگری کرد. بعد ها. جالب اینجاست که خانواده پدرش در رویکردشان به هنرهای تجسمی بازی متعارفی داشتند. از آنجایی که مادربزرگ او دانشمند زمان خود بود، فضای بسته ای برای حضور زنان در جامعه و هنر وجود نداشت. در خانواده اش ادبیات، موسیقی و سینما اهمیت داشت.

بیشتر:  زندگینامه مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طراح و بازیگر

4 بیوگرافی هنگامه قاضیانی

اما دلیل اینکه رویاهایش بعدا محقق شد این است که بعداً این فضا را دید. چون می‌دانستند ممکن است به خاطر حساسیت‌هایش صدمه ببیند، نه به خاطر اینکه محیط فیلم خوب نبود و فکر می‌کرد این کار کاملاً اشتباه است.فکر می کردند سینما یک صنعت است و اگر بخواهد شکننده باشد زود از بین می رودشاید لازم باشد در زندگی قدم هایی بردارید تا قوی شوید و با دانش وارد صنعت سینما شوید. مثل عاشقی که مدتها در انتظارش بود. او عاشقانه از هنر دفاع کرد و این مقاومت تا امروز ادامه دارد.

بیشتر:  بیوگرافی پوریا رحیمی سام

فعالیت هنری غازانی

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

بیوگرافی بازیگران سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر …