بیوگرافی سامرند معروف

بیوگرافی سامرند معروف

سمند معروف در اردیبهشت 1359 در تهران به دنیا آمد. او بازیگر محبوب سینما و تلویزیون و همچنین دستیار کارگردان است. او 4 برادر دارد. سمند مدرک کارشناسی خود را در رشته گرافیک از دانشگاه علمی کاربردی به پایان رساند. سمند معروفی به تازگی در سریال های غریبه با من و کنار پروانه ها بازی کرده است. او یکی از موفق ترین و مشهورترین هنرمندان صنعت هنر است. سمند در سریال «مینو» با مهدیه نساج آشنا شد و در سال ۱۳۹۶ ازدواج کرد.

1 45 بیوگرافی سامرند معروف

سمند با تئاتر شروع کرد و در چندین نمایش موفق شرکت کرد. او در سال ۱۳۷۹ بازیگر بود و اولین تجربه بازیگری خود را با بازی در نمایش فری به کارگردانی مرتضی طباطبایی به دست آورد. وی علاوه بر این در فیلم هایی چون خانواده دکتر ماهان، پرسه در مه، جلال الدین، اکاب صحرا، خماری و … به عنوان دستیار کارگردان فعالیت کرد. سمند به عنوان دستیار اول کارگردان در «چشمان بارانی» کار کرد.او اولین تجربه سینمایی خود را در سال ۱۳۸۷ با فیلم پرسه در مه ساخته بهرام توکلی ساخت.او در این فیلم نقش کوچکی داشت. از دیگر کارهای او می توان به بازی در مجموعه تلویزیونی «امین حکاستر» به کارگردانی امیر یزدانی اشاره کرد و به عنوان کارگردان برنامه ریزی در این سریال فعالیت کرد.

بیشتر:  بیوگرافی اصغر فرهادی

2 19 بیوگرافی سامرند معروف

کنار پروانه ها

مجموعه تلویزیونی «نزدیک پروانه ها» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی بهروز مفید از شبکه دو سیما پخش شد. این سریال دراماتیک و اجتماعی است. او در این سریال نقش رخی را بازی می کند. او شخصیت اصلی سریال است که بینندگان را با دنیای اطراف و اتفاقات زندگی درگیر می کند.

او برای من غریبه است

سمند در سال 1398 در سریال معروف بیگانه با من نقش سعید را بازی کرد.در این سریال سمند نقش سعید دشت یاری همسر نسا را ​​بازی می کند. او با بازی در این فیلم روز به روز شهرت بیشتری پیدا می کند. سمند فقط در این فیلم بازی کرد اما در فیلم هایی مثل دکتر ماهان و مینو بازیگر و برنامه ریز و دستیار کارگردان بود.

بیشتر:  بیوگرافی آنا نعمتی

می گویند وقتی در یک نمایش چند جا را مدیریت می کنی، انرژی ات تقسیم می شود، بنابراین خیلی خوشحال نیستم در این دو اثر بازی کنم.این سریال به کارگردانی احمد امینی و آرش معیریان با سریالی به نویسندگی پرویز پور حسینی جایگزین شد.

زندگی در اصفهان

به دلیل شرایط کاری پدر، مدتی در شهر اصفهان زندگی کرد و کار خلاقیت خود را در آن شهر آغاز کرد. او در دبیرستان طراحی گرافیک خواند و آن را در کالج ادامه داد، جایی که به گفته خودش گاهی برای کمپین تبلیغاتی یکی از دوستانش کار می کند. او به دلایلی از خلاقیت دست کشید.

3 19 بیوگرافی سامرند معروف

ازدواج سمند معروف

18 دی ماه سال 97 سمند معروفی با مهدی نساج بازیگر تلویزیون که در عرصه هنری نیز فعال است ازدواج کرد که این دو بازیگر در جریان تصویربرداری سریال «مینو» با یکدیگر آشنا شدند. مهدیه نساج با بازی در نقش مینو در این سریال شهرت زیادی داشت. مهدی نساج در 22 آبان 1360 در تهران به دنیا آمد. او بازیگر تئاتر و تلویزیون دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد و لیسانس کارگردانی از دانشگاه سوره است. او قبلا ازدواج کرده و یک دختر به نام ملینا دارد. این زوج در سریال هایی مانند خانواده دکتر ماهان، مینو و بیگانی با منست با هم همکاری داشته اند.

بیشتر:  بیوگرافی نالان در سریال خاطرات تلخ

سایر زمینه های کاری

سمند علاوه بر دستیار کارگردانی در زمینه داستان نویسی نیز فعالیت می کنداو و همسرش مهدیه نساج نویسنده چندین کتاب صوتی از جمله «ما دروغگویان بودیم» نوشته امیلی لاکهارت، «موش ها و مردان» نوشته جان اشتاین بک و «غریبه زمستانی» هستند. علاوه بر این او چندین پادکست با صدای خودش تولید کرده است.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

بیوگرافی بازیگران سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر …