برای سئو سایت به هر مشاوری اعتماد نکنید!

3ttgv5fy64yv برای سئو سایت به هر مشاوری اعتماد نکنید!

امروزه یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش کسب درآمد و سود، فعالیت در فضای اینترنت و دیجیتال است. یکی از روش‌های فعالیت در اینترنت برای گسترش کسب‌وکار، داشتن سایت است. اگر شما برای کسب‌وکار خود سایتی ندارید، برای آن که از رقبای خود عقب نمانید، سریع‌تر برای طراحی سایت اقدام کنید.

اما اگر سایتی دارید که در آن برای افزایش فروش و ارائه خدمات خود و … فعالیت می‌کنید باید قبل از هر چیزی سایت خود را سئو و بهینه‌سازی کنید. اما سؤالی که پیش می‌آید این است که سئو چیست و این کار را به چه کسی بسپاریم؟

سئو سایت را به چه کسی بسپاریم؟

برای این کار می‌توانیم به یک متخصص سئو اعتماد کنیم یا از یک مشاوره سئو حرفه‌ای که مهارت و تجربه زیادی داشته باشد، استفاده کنیم. به جز متخصص سئو می‌توان از مشاوره‌های سئو یک تیم سئوکار نیز استفاده کرد.

به‌صورت کلی استفاده از تجربه‌های افراد بامهارت می‌تواند در این مسیر به بهینه‌سازی سایت کمک زیادی کند. البته یک راه دیگر هم وجود دارد که خود شخص صاحب سایت برای سئو و بهینه‌سازی سایتش دست‌به‌کار شود که این کار با زمان گذاشتن برای آموزش و یادگیری همراه است.

اما چگونه باید مشاوره سئو را انتخاب کنیم؟ چگونه باید بفهمیم که سابقه کاری و مهارت کافی را برای سئو و بهینه‌سازی سایت دارد؟ در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که برای مشاوره سئو نباید به هر کس که ادعای تخصص و مهارت می‌کند، اعتماد کنیم. اما اول بدانیم که مشاور سئو کیست و فرایند مشاوره سئو چگونه انجام می‌شود!

مشاوره سئو کیست؟

کارشناس سئو فردی باتجربه و سابقه کاری و با نمونه کارهای طلایی است که در زمینه‌های بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، خدمات پروژه‌ای، ایجاد استراتژی، انتخاب کلمات کلیدی هدفمند، تولید محتوا، افزایش ترافیک سایت، بهبود رتبه در نتایج جستجوی گوگل، بهبود جایگاه نسبت به رقبا و … مهارت زیادی دارد.

می‌توان گفت که خدمات سئو حرفه ای یک فرایند مستمر و پیوسته است که بر روی سایت توسط مشاور سئو انجام می‌گیرد تا ترافیک ارگانیک در زمان درست و با کاربر واقعی انجام شود که این به معنای آن است که کاربر هدف وارد سایت شود تا ارائه خدمات و افزایش فروش و … در سایت موردنظر اتفاق بیفتد.

بیشتر:  آموزش معماری را از کجا یاد بگیرم ؟ (ورود به بازار کار)

وظایف مشاور سئو چیست؟

وظایف و کارهایی که یک متخصص در فرایند مشاوره سئو باید انجام دهد مربوط به بسیاری از زمینه‌های مارکتینگ و بازاریابی می‌شود که با استفاده از این تکنیک‌ها، فروش محصولات یا خدمات برند سایت را با هر شرایطی که وجود دارد، بیشتر کند. حال که کلیت وظایف یک مشاور را فهمیده‌اید، وقت آن است که با جزئیات کار نیز بیشتر آشنا شوید.

وظیفه اول | آنالیز و بررسی سایت

اولین نکته‌ای که برای شناخت و اعتماد به یک مشاوره سئو باید در نظر گرفت این است که اولین کاری که مشاور سئو سایت در این فرایند باید انجام دهد، بررسی سایت اصلی است. وقتی سایت بررسی می‌شود درمی‌یابد که این سایت از لحاظ سئو داخلی، خارجی، محتوا و دیگر موارد در چه وضعیتی است. چه جاهایی قابلیت کار و پیشرفت دارد و چه بخش‌هایی ضعیف هستند و یا باید اصلاح شوند یا به کل کنار گذاشته شوند.

همچنین نقاط مثبت سایت را پیدا کرده و با برنامه‌ریزی‌هایی که برای رشد انجام می‌دهد، سعی می‌کند که نقاط ضعف را از بین برده و نقاط مثبت را بیشتر تقویت کند.

وظیفه دوم | آنالیز و بررسی سایت رقبا

در قدم بعدی لازم است که سایت رقبا نیز آنالیز شود. مشاوره سئو باید بررسی کند که سایت‌های رقیب چه ویژگی‌های منفی دارند تا سایت ما با جلو زدن در آن بخش از رقبا رتبه بهتری کسب کند. همچنین باید دریابد که سایت‌های رقیب چه ویژگی‌های خوب و مثبتی دارند تا آن‌ها را با شیوه مهندسی معکوس در سایت مشاوره گیرنده پیاده‌سازی کرده و باعث رشد آن شوند.

یکی از مهم‌ترین نکات در بخش تحلیل و بررسی رقبا این است که بفهمیم رقبا بر روی چه کلمات کلیدی کارکرده‌اند. در واقع باید استراتژی سئو آن‌ها را بررسی کنیم. پس اینکه استراتژی محتوایی و سئو آن‌ها در چه وضعیتی است خیلی مهم است چون به ما کمک می‌کند که از رقبا جلو بزنیم. ممکن است رقبای ما وبلاگ زده‌اند و از طریق وبلاگ سئو کرده و ورودی دریافت می‌کنند و سپس با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی محتوا کاربران را به مشتری تبدیل می‌کند یا مستقیماً محصول یا خدمات خود را سئو می‌کنند.

بیشتر:  تور اروپا سفری لوکس و بی نظیر که حتما باید تجربه کنید

هرکدام از این دو روش سختی و راحتی‌های خود را دارند و همچنین تعرفه سئو آن‌ها، ساده بودن یا سخت بودن رتبه گیری در آن‌ها و زمان سئو آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. یک مشاوره سئو با بررسی رقبا و سنجش همه این‌ها در نهایت برنامه‌ای می‌ریزد تا با هزینه و زمانی مناسب، سئو سایت مشاوره گیرنده به بهترین حالت ممکن انجام شود.

وظیفه سوم | بررسی حوزه کاری

سئو در هر حوزه کاری کاملاً مختلف است. سئو کردن یک سایت کنکوری با سئو کردن یک سایت دیجیتال مارکتینگ خیلی تفاوت دارد. البته بیس و پایه کار یکی است اما کارهایی که باید انجام شود و مقدار آن‌ها مختلف است. در یک حوزه کاری مانند عبارت “خرید نمک” نیازی نیست که خیلی سخت بر روی سئوکار کنید.

اما حوزه کاری همان‌هاست که مثال زدیم یک جنگ واقعی است یا حتی حوزه کنکور یک جنگ واقعی است که همه رقبا پول خرج می‌کنند و سئو را خیلی جدی دنبال می‌کنند. پس قدم بدی یک مشاوره سئو این است که حوزه کاری سایت مشاوره گیرنده را بررسی کند.

وظیفه چهارم | بررسی شیوه فعالیت

شیوه فعالیت و روش‌های کاری آن سایت به چه شکل است؟ سئو کردن یک سایت خبری با یک سایت فروشگاهی خیلی فرق می‌کند و سئو کردن یک سایت وبلاگی با یک سایت شرکتی تفاوت دارد. به‌عنوان مشاور سئو باید ببینید که شیوه فعالیت آن سایت به چه شکل است و در نظر بگیرید که سئو کردن سایت‌هایی که شیوه کارشان مختلف است با هم تفاوت دارد.

مثلاً در سئو سایت‌های خبری کپی‌کردن یک کار خیلی معمول است و نه‌تنها سایت مشمول جریمه نمی‌شود بلکه احتمال رشد هم دارد اما اگر با داشتن یک سایت وبلاگی یا شرکتی کپی کاری کنید این کار اصلاً خوب نیست و احتمال افت رتبه وجود دارد.

وظیفه پنجم | بررسی قدم‌های قبلی سایت

همچنین باید بررسی شود که قدم‌های قبلی سایت چه بوده است. مدیران سایت یا کارشناس تولید محتوا یا مدیر سئو قبلی آن سایت چه تدابیری به کار گرفته است و چه پلنی را انجام داده است؟ امکان دارد که مدیر سئو قبلی فقط رپورتاژ رفته است و خیلی از دیگر تکنیک‌های سئو خارجی استفاده نکرده باشد.

بیشتر:  راهنمایی خرید دستگاه تست قند خون خانگی

همین باعث شده تا هزینه‌ها افزایش پیدا کند یا اصلاً احتمال دارد که بر روی کلمات نامناسبی کارکرده که اگر هم از آن‌ها ورودی بگیرد فروش خوب نشود. یا مثلاً احتمال دارد که نیاز به رپورتاژ باشد اما قبلاً این‌سایت رپورتاژ رفته و قدرت زیادی هم به دست آورده است پس دیگر نیازی نیست که رپرتاژهای جدید بخرید.

چگونه به یک مشاوره سئو اعتماد کنیم؟

برای آن که بتوان بهترین مشاوره سئو را در یک شرکت سئو شناخت و برای انجام سئو سایت خود به آن اعتماد کرد، باید در نظر گرفت که آن متخصص به چه میزانی سابقه و تجربه کاری دارد. همچنین باید نمونه کارها و تجربه‌های مشاور سئو را بررسی کرد تا از میزان موفق یا ناموفق بودن آن‌ها در بهبود رتبه آگاه شد و با شناخت و اعتماد کامل بهترین فرد یا بهترین تیم را انتخاب کرد.

البته این را هم در نظر بگیرید که برای انتخاب بهترین مشاوره سئو، چندین گزینه را داشته باشید تا با بررسی آن‌ها، گزینه‌های انتخابی‌تان بیشتر و دستتان برای انتخاب بازتر باشد. همچنین این را هم در نظر بگیرید که مشاور سئو باید دانش زیادی در زمینه سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال، سئو و محتوا و دیجیتال مارکتینگ و … داشته باشد تا با استفاده از این مهارت‌ها بتواند سبب بهبود رتبه سایت موردنظر شود.

برای مثال می‌توان به این نتیجه رسید که یک مشاور سئو، مراحل مشاوره بهینه‌سازی خودش را باید باتوجه‌به نکات گفته شده جلو ببرد تا سبب افزایش فروش و خدمات یک سایت شود. پس مشاور سئو کسی است که دارای مجموعه‌ای از تخصص‌ها و مهارت‌ها در صنعت بازاریابی و اینترنت است.

سخن آخر

اگر می‌خواهید سئو و بهینه‌سازی سایتتان را به دست مشاور سئو بسپارید و از خدمات مشاوره استفاده کنید، حواستان باشد که بهترین گزینه خود را از لحاظ مهارتی و تجربه کاری انتخاب کنید، اگر بهترین مشاوره سئو را برای خود انتخاب نکنید، ممکن است نتیجه دلخواهتان را به دست نیاورید.

 

نوشته شده توسط نبض مارکتینگ | nabzemarketing.com

مطلب پیشنهادی

با اتوبوس گشت شهری دبی از جاذبه های دیدنی دبی بازدید کنید

یکی از مقاصد توریستی بسیار دیدنی، شهر دبی می باشد که با معماری های عجیب …