برنج مرغوب را از کجا بخریم تا خیالمان راحت باشد؟

برنج از پر مصرف ترین خوراک مصرفی هر خانواده ایرانی می باشد. به همین علت بسیار مهم است تا با کیفیت مرغوب بوده و تقلبی نباشد. امروزه یکی از دغدغه های خریداران، خرید برنج اصل و باکیفیت ایرانی در بازار می باشد. زیرا به دلیل تقلب های برخی سودجویان، برنج های خارجی و بی کیفیت جایگزین برنج های مرغوب شمالی شده اند. اما شما می توانید با دانستن یک سری نکات با خیال راحت و مانند یک حرفه ای خرید برنج انجام دهید.

4g4vtgv4 برنج مرغوب را از کجا بخریم تا خیالمان راحت باشد؟

تشخیص برنج مرغوب

یکی از نکاتی که هنگام خرید برنج باید بدانید رطوبت برنج است. برنج تازه مرطوب بوده و هنگام پخت رطوبت اضافه دریافت نمی کند. در صورت تقلبی بودن جذب رطوبت داشته و حجیم می شود. در یک ظرف آب مقداری برنج بریزید. اگر برنج ها در سطح آب بمانند نشان از تقلبی بودن دارد. برنجی که بر روی آتیش به سرعت بسوزد و بوی پلاستیک بلند شود تقلبی بوده و اصل نمی باشد. عطر و بوی برنج ایرانی بسیار زباد بوده و از این طریق کاملا قابل شناسایی نسبت به نمونه های هندی و پاکستانی می باشد.

بیشتر:  آشنایی با دنیای رک شبکه و انواع متعلقات آن

اگر عطر و بوی برنج برایتان حائز اهمیت است از برنج کشت دوم استفاده نمایید. برنج کشت دوم بیشتر در مازندران کشت شده و از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد. به همین علت قیمت بالاتری نیز دارد. یکی از معایب برنج کشت دوم استفاده از سموم کشاورزی بیشتر می باشد.

بیشتر:  Toothache: Causes, Treatment Options, and Prevention Tips

34fc54tf برنج مرغوب را از کجا بخریم تا خیالمان راحت باشد؟

برنج های طارم، دودی، هاشمی، دم سیاه و صدری هر کدام ویژگی های مخصوص به خود داشته و در اقصی نقاط کشور کشت می شوند. بیشترین برنج کشت شده در مازندران برنج طارم می باشد. این برنج دارای کشت دوم نیز بوده و از با کیفیت ترین انواع برنج ها می باشد. برنج هاشمی جزو برنج هایی است که در دو نوع سرد و گرم کشت می شود. بیشترین کشت آن در استان گیلان می باشد.

با دانستن این چند نکته می توانید برنج تقلبی را تشخیص دهید، اما بهتر است برنج را از یک جای مطمئن بخرید تا خیالتان راحت باشد و نگران بی کیفیت بودن آن نباشید.

بیشتر:  قوانین و شرایط داوری در طلاق

خرید مطمئن برنج از سایت ها و فروشگاه های معتبر

همان طور که گفته شد دانستن یک سری نکات به ما در خرید برنج معتبر و بدون مخلوط کمک می کند. اما قطعا باز هم نگرانی هایی وجود دارد. زیرا تشخیص برنج مرغوب نیاز به مهارت های خاص خود را دارد. به همین علت بهتر است از فروشگاه های معتبری که تایید شده اند خرید کنید. توجه داشته باشید در خرید برنج از مدل های بسته بندی شده استفاده کنید. اما اگر مایل به خرید از بازار های محلی هستید حتما از نکاتی که برای تشخیص برنج ایرانی و خارجی گفته شده است استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

با اتوبوس گشت شهری دبی از جاذبه های دیدنی دبی بازدید کنید

یکی از مقاصد توریستی بسیار دیدنی، شهر دبی می باشد که با معماری های عجیب …