بیوگرافی بهدخت ولیان + عکس

تصویر بیوگرافی بهدخت ولیان

بهدخت ولیان زاده متولد دهه 60 و دارای مدرک لیسانس بازیگری است. بهدخت ولیان بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و در نمایش های زیادی بازی کرد. از جمله ساخته های بهدخت ولیان، داستان اقتباسی لیلی رشیدی در تئاتر اسم به کارگردانی محمد منیم و نوستوس، حسن معجونی و کارگردانی امیررضا کوهستانی در سالگش است.

1 36 بیوگرافی بهدخت ولیان + عکس

بهده ولیان کار خود را از سال 1392 با بازی در فیلم آسمان آفتابی نثار مهران ملکوتی آغاز کرد. اگرچه موفقیت این فیلم زیاد نبود اما تجربه خوبی برای بهدخت ولیان بود. چون بازیگرانی چون فرهاد کاهمیان، قربان نجفی، توماج پورمراد و مهران ملکوتی با هم کار کردند.

بیشتر:  بیوگرافی مهناز کرباسچیان

گفتگو با بهدخت ولیان

بهده ولیان در گفت و گو با خبرنگاران درباره علاقه اش به سینما و تئاتر گفت: برای من هم سینما و هم تئاتر مهم است، تفاوت های زیادی بین این دو وجود دارد. اما من به هر دو علاقه دارم و حقیقت تئاتر این است که برای یک بازیگر تئاتر مهم ترین و بزرگترین کلاس است.به همین دلیل از همکاری با بهترین بازیگران روی صحنه و بازی در اجراهای مختلف بسیار خوشحالمدر کل اگر تئاتر بازی نمی کردم امروز اینجا نبودم.

بیشتر:  زندگینامه ادگار آلن پو، نویسنده و شاعر آمریکایی

2 10 بیوگرافی بهدخت ولیان + عکس

فعالیت های بهدخت ولیان

بهده ولیان فعالیت خلاقانه خود را از تئاتر آغاز کرد و خیلی زود وارد سینما شد. بازی های اسمه، گشتگی، نوستوس و داستان مترانپاژ از معروف ترین بازی های این بازیگر است. او در سال 1392 اولین فیلم آسمان آفتاب آبادی نثار خود را به کارگردانی مهران ملکوتی تولید کرد که مورد توجه سحر دولتشاهی کارگردان قرار گرفت اما اختلاف نظر آنها باعث شد که بهده ولیان نقش خود را در این فیلم تغییر دهد. بهده ولیان در عامر با میلاد کی مرام بازی کرد. این فیلم در جشنواره فیلم فجر شرکت کرد و بهدخت ولیان را به شهرت رساند.

بیشتر:  بیوگرافی سانای امیر آبادی

3 10 بیوگرافی بهدخت ولیان + عکس

این سریال به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان ساخته شده و بازیگرانی چون بهرام افشاری، امیرحسین آرمان، مهتاب کرامتی، آرمین رحیمیان، سحر نظام دست در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

خانواده شاد ولیان

از ازدواج این بازیگر اطلاعات زیادی در دست نیست و ممکن است این بازیگر ازدواج نکرده باشد

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

بیوگرافی بازیگران سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر …