بیوگرافی تینو صالحی

عکس های بیوگرافی تینو صالحی از تینو صالحی

تینو صالحی در سال 1359 در سنندج به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه هنر و معماری است. تینو صالحی در زمینه های مختلف هنری مانند بازیگری، کارگردانی و مدرس تئاتر فعالیت می کند. از نقش آفرینی های برجسته تینو صالحی می توان به فیلم های «مختارنامه»، «عصبانی نیستم»، «کشور مردم»، «استانبول و گذر از دل» اشاره کرد.

1 38 بیوگرافی تینو صالحی

آغاز فعالیت تینو صالحی

تینو صالحی در سال های اولیه فعالیتش در تئاتر بازی می کرد. این فرد از سال 1391 فعالیت جدی خود را در تئاتر آغاز کرد. تینو صالحی پس از بازی های موفق در تئاتر به عنوان دستیار کارگردان به فعالیت هنری خود ادامه می دهد. او در کارنامه هنری خود تجربه کمک به کارگردانان برجسته ای چون امیر دژاکام و قطب الدین صادقی را دارد. تینو صالحی در سال ۱۳۸۱ با حضور در سریال جذاب و شگفت انگیز «مختارنامه» به روی آنتن رفت. تقریباً شش سال بعد، زین با بازی در زمین انسانها به کارگردانی ابوالحسن داودی وارد عرصه تلویزیون شد.او با بازیگران مطرحی چون علی نصیریان، سروش صحت، امیرمحمد زند، زنده یاد عسل بدیعی، صدرالدین شجره، مریم عبدالملکی، رضا ملک زاده و امید روحانی همکاری داشته است.اولین تجربه بازیگری تینو صالحی در عرصه سینما در سال 1391 و فیلم «عصبانی نیستم» بود. «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان با بازی تینو صالحی در نقش حمید ساخته شد. از سلسله فعالیت های تینو صالحی در عرصه سینما می توان به گذرگاه استانبول، فیلمبرداری سال 2016 اشاره کرد. تینو صالحی دو سال پس از بازی در فیلم چهاراه استانبول در سریال دل ظاهر شد. بازی در سریال دل اولین تجربه بازیگری تینو صالحی در صنعت خانگی اش است. او در این سریال نقش ادل را بازی کرد و با بازیگرانی چون حمیدرضا نعیمی، سارا نجفی، علی سهونگو، مهدی کوشکی و نسرین موکانلو همکاری داشت.

بیشتر:  بیوگرافی آزاده صمدی

2 12 بیوگرافی تینو صالحی 3 12 بیوگرافی تینو صالحی

محصولی به کارگردانی تینوصالحی

تینو صالحی کارگردانی را در تئاتر آغاز کرد. او اولین تجربه کارگردانی خود را در نمایش «آنتیگونه» به دست آورد و تئاترهایی چون مهزادگان، فطره، کیارش، آوای نی و فوحی نبات را کارگردانی کرد.

علایق تینو صالحی

تینو صالحی علاوه بر ایفای نقش یک هنرمند ایرانی، از بازیگری نیز لذت می برد. او در آموزشگاه آزاد بازیگری زیر نظر امین طرح تدریس کرد.علاوه بر این تینو صالحی به دلیل علاقه ای که به سخنرانی دارد در حوزه بیان سخنرانی می کند.یادآور می شویم تینو صالحی به عنوان بازیگر مطرح دنیا از طریق صفحه اینستاگرامش با هوادارانش در ارتباط است. او عکس های شخصی و صحنه های تئاتر را در صفحه اینستاگرام خود منتشر می کند.

بیشتر:  بیوگرافی زیبا کرمعلی + عکس زیبا کرمعلی

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

بیوگرافی بازیگران سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر …