تکنیک ها و نکات مفید طراحی کارت پستال

wftgw54hunu6y 300x200 تکنیک ها و نکات مفید طراحی کارت پستال

کارت پستال یک ابزار بازاریابی مستقیم ضروری است که بازدهی عالی را بدون شکستن بانک برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر چه هیچ قانون و محدودیتی در طراحی کارت پستال وجود ندارد، اما ترفندهای خاص می‌توانند تفاوت را ایجاد کنند. در زیر ترفندها و نکاتی وجود دارد که هر طراح کارت پستالی برای ساخت آن در بازار رقابتی به آن نیاز دارد.

هدف از طراحی کارت پستال

هدف کارت پستال، نوع طراحی کارت پستال را مشخص می‌کند. آیا برای فروش، رویداد یا عرضه محصول است؟ کارت پستال باید مستقیماً با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند، انگیزه عمل ایجاد کند و ROI مثبت ایجاد کند.

هدف از طراحی کارت پستال جلب مشتری بیشتر است نه چیز دیگری. فراخوان برای اقدام مکانیزمی خاموش است که فروش را به مخاطب القا می‌کند. فراخوان باید انواع مختلفی داشته باشد تا به خوانندگان این امکان را بدهد که با انتخاب دلخواه خود به شما برسند. اگر هنگام چاپ کارت پستال وب‌سایتی ندارید، برای برآوردن جمعیت جوان‌تر که آنلاین است، یک کد QR برای دستگاه‌های هوشمند، وب‌سایتی تهیه کنید.

gyhu775u6hdf 247x300 تکنیک ها و نکات مفید طراحی کارت پستال

ویژگی کارت پستال تجاری

به عنوان یک صاحب کسب و کار یا بازاریاب، باید مخاطبان هدف خود و همچنین هدف خود را با کارت پستال خود برای طراحی آن درک کنید. تمام جزئیات کارت پستال سفارشی شما مهم است. این شامل:

  • رنگ
  • فونت
  • پیام می‌شود.

همه این‌ها باید از همان ابتدا برای جلب توجه و جذب مخاطب در نظر گرفته شود. بهترین کارت پستال‌های بازاریابی و معاملاتی همیشه، چشم نواز بوده، از لحاظ بصری جذاب است، مختصر و مفید و بیاد ماندنی  است.

نکات و تکنیک‌های طراحی کارت پستال

در این بخش که به معرفی کارت پستال‌ها، تکنیک‌های طراحی و نکات فنی پرینت می‌پردازیم. سه چیز یک کارت پستال خوب را می‌سازد؛ پیام، رنگ و چاپ، تثلیث طراحی کارت پستال به شمار می‌رود. چه در حال ساخت کارت پستال‌های کوچک و چه قطعات غول پیکر باشید، این موارد در موفقیت کارت پستال نقش دارند.

بیشتر:  اتوبار پونک , باربری پونک

هنگام طراحی یک کارت پستال، تیمی داشته باشید که طراحی کارت پستال را درک می‌کند تا به شما کمک کند ایده خود را برای موفقیت بازاریابی موثر روی کاغذ بیاورید. کارت پستال باید مخاطب را درگیر کند، باید برای وجدان بازاریابی او جذاب باشد، باید رنگ مناسبی برای پشتیبانی از پیام روی کارت پستال داشته باشد و باید به وضوح چاپ شود تا خواننده بتواند عبارات مختلف را بفهمد و تشخیص دهد.

·       کیفیت ضروری کارت پستال

آیا نوع کارتی که برای چاپ استفاده می‌شود مناسب است؟ آیا این کارت پستال وزین، با کیفیت و بادوام است؟ آیا براق چاپ شود یا مات؟ آیا کیفیت چاپ بالا است؟ این‌ها سؤالات مهمی هستند – زیرا با پاسخ به این سوالات است که می‌توان کارت پستال مناسب جامعه هدف را طراحی کرد.

rvtbun7uh6ui 300x240 تکنیک ها و نکات مفید طراحی کارت پستال

·       انتخاب رنگ

رنگ باعث ایجاد علاقه بصری می‌شود در نتیجه اطمینان حاصل کنید که رنگ با دقت و هوشمندی در طراحی کارت پستال شما استفاده شده است. طرح باید عناصر کلیدی برند شما را به وضوح نشان دهد – از جمله رنگ‌های شرکتی، لوگو و طرح طراحی وب. یک المان ثابت در تمام موارد بازاریابی شما مهم است.

·       درج عکسهای مرتبط

در انتخاب عکس نیز باید به مانند انتخاب رنگ دقت لازم را داشته باشید. حتما عکسی متناسب با کار و هدف خود را طراحی یا انتخاب کنید.اگر برای پیام شما امکان دارد، اجناس یا بخش‌های از فروشگاه خود را روی کارت پستال نمایش دهید. عکس‌ها به افراد کمک می‌کنند تا با شما و محصولات یا خدمات شما رابطه واقعی برقرار کنند.

بیشتر:  آخرین آپدیت گوگل چیست؟ | مهم ترین الگوریتم گوگل و سئو

·       لوگوی خود را به صورت برجسته نمایش دهید

لوگوی شما در هویت برند شما نقش اساسی را ایفا می‌کند. اطمینان حاصل کنید که لوگو برای جلب توجه مشتریان بالقوه و بالفعل در موقعیت مناسبی قرار گرفته و به شکل درست به کار رفته است.

·       طرح ساده

مهم است که متن کارت پستال را فقط به موارد ضروری اختصاص دهید و آن را با جزئیات زیاد شلوغ نکنید. کپی را به حداقل برسانید و از ایده‌های خلاقانه مرتبط با برند خود الهام بگیرید. عبارات کلاسیک چشم نواز مانند “رایگان” یا “فروش” یا “50٪ تخفیف” را به خاطر داشته باشید و برای حفظ آسان خواندن، سبک‌های فونت را محدود کنید.

·       پیام ساده

برقراری ارتباط موثر با یک پیام ساده آسان‌تر خواهد بود و از بهم ریختگی بصری خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که لحن بصری کارت پستال شما به خوبی با مخاطب هدف شما مطابقت دارد. برای مثال زمانی که جامعه هدف شما تاجران هستند بهتر است از زبان، رنگ و طرح محافظه کارانه استفاده کنید. یک کارت پستال خوب طراحی شده از نظر بصری متعادل است، توجه را به خود جلب می کند و خواندن آن آسان است.

wevmout 300x202 تکنیک ها و نکات مفید طراحی کارت پستال

·       ایجاد تمایز

چرا برخی از عناصر غیر استاندارد مانند برش‌های قالبی، گوشه‌های گرد یا سایر کارهای چاپی تخصصی را در طراحی کارت پستال خود وارد نمی کنید؟ از طراح گرافیک خود بخواهید ایده‌های چاپی نوآورانه و جایگزین‌های موجودی کارت را به شما ارائه دهد.

گزینه‌های چاپ سفارشی اغلب به طرز شگفت انگیزی مقرون به صرفه هستند و واقعاً میتوانند به بهتر جلوه دادن کارت پستال شما کمک کنند. چرا پشت آن را به اندازه قسمت جلویی چشم نواز نکرده و توجه مخاطبان خود را به هر دو طرف کارت پستال جلب نمی‌کنید؟ مزایای امتحان کردن چیزی که کمی متفاوت از رقبای خود است را در نظر بگیرید. در نتیجه از دور زدن استاندارها و روال همیشگی طراحی و اجرای کارت پستال نترشید.

بیشتر:  ترفند های نحوه استفاده از کانسیلر بدون هیچ گونه چین و چروک :

·       متریال‌ها و نکات قبل از پرینت

در هنگام طراحی حتما متریال چاپی را در نظر بگیرید تا در هنگام چاپ دچار مشکل نشوید. می‌توانید از کاغذ دارای بافت، کاغذهای رنگی، کاغذ کرافت و دیگر انواع کاغذها در هنگام چاپ کار خود استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام جزئیات کارت پستال به درستی رعایت شده است. پرینت خود را حتما با کیفیت رزولیشن 300 dpi  که بهترین کیفیت برای کارت پستال است پرینت کنید.

vtyu7iu65u7nm7 300x215 تکنیک ها و نکات مفید طراحی کارت پستال

·       چیدمان

کارت پستال‌های سفارشی خود را از نظر ابعاد و چیدمان در نظر بگیرید. از فونتی استفاده کنید که به راحتی خوانده شود و از پس زمینه آن متمایز باشد. یک پس‌زمینه خنثی از نظر بصری جذاب‌تر از پس‌زمینه شلوغ خواهد بود، و باقی گذاشتن فضای خالی بین عناصر به تمرکز و توجه روی آن چه مهم‌تر است کمک می‌کند.

·       تیتر

یک تیتر کوتاه و واضح با متنی ساده و آموزنده بنویسید. عنوان کارت پستال شما باید فوراً هدف پیام شما را نشان دهد و به اندازه کافی برای شروع اقدامات بعدی اطلاع رسانی کند. تا حد امکان از کلمات کمتری استفاده کنید و فضا را شلوغ نکنید.

سخن پایانی

آنچه در این مطلب مطالعه کردید نکات و تکنیک‌های مفید در زمینه طراحی چاپ و پیرینت کارت پستال تبلیغاتی است. اگر به دنبال چاپ یک کارت پستال خاص و مناsب برای برند خود هستید pتما به نکات گفته شده در تهیه کارت پستال خود توجه کنید.

https://irankohan.ir/

مطلب پیشنهادی

با اتوبوس گشت شهری دبی از جاذبه های دیدنی دبی بازدید کنید

یکی از مقاصد توریستی بسیار دیدنی، شهر دبی می باشد که با معماری های عجیب …