درد بعد از ابدومینوپلاستی

7d6604af cad7 4914 bcb7 b438cfce22b7 درد بعد از ابدومینوپلاستی

درد بعد از ابدومینوپلاستی

درد پس از عمل جراحی ابدومینوپلاستی ( تامی تاک ) یکی از مسائل مهمی است که بیماران پس از این نوع جراحی ممکن است تجربه کنند. هرچند که عمل تامی تاک با هدف بهبود شکل و تنظیم منطقه شکمی انجام می‌شود، اما درد و ناراحتی پس از جراحی قابل توجهی ممکن است ایجاد شود. در این مقاله، به بررسی علل و نحوه مدیریت درد پس از ابدومینوپلاستی می‌پردازیم تا به بیماران کمک کنیم تا در فرآیند بازیابی پس از جراحی بهترین تجربه را داشته باشند.

آیا بعد از ابدومینوپلاستی درد زیادی خواهم داشت؟

درد یک موضوع نسبی است و همه افراد هم‌آستانه یا تحمل یکسانی ندارند. پس از انجام عمل جراحی ابدومینوپلاستی، اکثریت بیماران در طی 1-2 هفته اول دردی تجربه می‌کنند که به تدریج کاهش می‌یابد. داروهای تسکین درد دهانی به بیمارانم داده می‌شود تا هرگونه ناراحتی را کاهش دهند. بیشتر دردی که بیماران احساس می‌کنند، ناشی از ترمیم عضلات/فاسیا است که اغلب در طی عمل جراحی تامی تاک انجام می‌شود. بسیاری از افراد همچنین از ناراحتی در پشت شکم نیز گلایه دارند، که به طور معمول با لیپوساکشن که معمولاً همراه با ابدومینوپلاستی انجام می‌شود، مرتبط است. برای کنترل درد، به شدت توصیه می‌شود که حداقل در طی دو هفته اول پس از جراحی، حرکات خم شدن و چرخش تنه را محدود کنید. بر اساس بازخورد از بیمارانم، استفاده از صندلی توالتی با ارتفاع بالا (تا از خم شدن و خم کمر جلوگیری شود) و دستگاه شاور دستی نیز می‌تواند در محدود کردن حرکاتی که ممکن است منجر به درد شکمی شود، بسیار مفید باشد.

لطفاً به خاطر داشته باشید که کبودی و تورم عادی هستند و در طی 1-2 هفته کاهش می‌یابند. همچنین به یاد داشته باشید که ناراحتی و حساسیت نیز کاملاً طبیعی هستند و با داروها به آسانی کنترل می‌شوند. کم‌حسی در منطقه شکم ممکن است تا 6 ماه تا 1 سال به طول بیانجامد، بنابراین نگرانی ندارد. پس از عمل، باید برای 3-4 هفته پانسمان فشرده کننده بپوشید.

بیشتر بیماران من در طی 1 روز پس از جراحی به فعالیت‌های سبک باز می‌گردند و پس از 1-2 هفته به کار خود بازمی‌گردند. فعالیت‌های فیزیکی کامل ممکن است در 4-6 هفته بعد از جراحی دوباره شروع شود. لطفاً به یاد داشته باشید که خطوط برش‌ها در طی 1 سال پس از ابدومینوپلاستی بهبود می‌یابند و تکامل می‌کنند.

بیشتر:  3 کاربرد اصلی تلفن گویا

آیا با درد ناف پس از جراحی ابدومینوپلاستی مواجه هستید؟ برای دریافت راهنمایی‌های مهم در مورد مدیریت و کاهش درد ناف پس از جراحی، به شما توصیه می‌شود مقاله مفصل دکتر ایزدپناه در وبسایت ایشان را مطالعه کنید. این مقاله شامل توصیه‌ها و راهکارهایی برای کاهش درد و تسکین احساس ناراحتی پس از جراحی ناف می‌باشد. با مشاهده این مقاله، می‌توانید از دانش و تجربه دکتر ایزدپناه بهره‌برده و بهبودی مؤثر‌تری در دوره بازیابی خود تجربه کنید. به وبسایت ایشان مراجعه نموده و مقاله را مطالعه نمایید.

آیا با درد ناف پس از جراحی ابدومینوپلاستی مواجه هستید؟ برای دریافت راهنمایی‌های مهم در مورد مدیریت و کاهش درد ناف پس از جراحی، به شما توصیه می‌شود مقاله مفصل دکتر ایزدپناه در وبسایت ایشان را مطالعه کنید.

871a5fd2 a0f1 4ece 82a4 cc6c57222002 درد بعد از ابدومینوپلاستی

مدیریت درد بعد از عمل جراحی شکم

ابدومینوپلاستی، که به عنوان تامی تاک نیز شناخته می‌شود، یک روش جراحی زیبایی است که با از بین بردن چربی و پوست اضافی و تنگ کردن عضلات زیرین، شکم را صاف می‌کند. بیشتر افراد در چند هفته ای بهبود می‌یابند. در طول بازیابی پس از جراحی، ممکن است به دلیل خود عمل و حرکاتی که در حین بهبودی برش شما انجام می‌دهید، تورم و درد متوسط تجربه کنید. با امتحان چندین راهکار برای مدیریت درد پس از تامی تاک، می‌توانید به طور راحت‌تری از این دوره عبور کنید.

مدیریت سبک زندگی

هنگامی که از عمل جراحی خود بهبود می‌برید، در مدت اولین ماه‌ها راهکارهای عملی وجود دارند که می‌توانید با انجام آن‌ها درد را از ابتدا جلوگیری کنید و در صورت وجود، درد خود را کاهش دهید.

  • فعالیت‌های فیزیکی را حفظ کنید: در حالی که بهبود می‌کنید، باید وظایف روزمره ساده را انجام دهید و به طور منظم بلند شده و در خانه به دور برید. این کار به منظور کاهش خطر ایجاد خونریزی‌های مضر توصیه می‌شود و همچنین جلوی ایستادن در یک موقعیت برای مدت زمان طولانی را می‌گیرد که موقعیت خود را تغییر نمی‌دهید و این می‌تواند زمانی که در نهایت بلند می‌شوید و حرکت می‌کنید، دردآور شود.
  • از ورزش‌های سنگین خودداری کنید: در طول بازیابی و ترمیم زخم‌هایتان، نباید با انجام فعالیت‌های سنگین یا بلند کردن اشیاء سنگین به برش‌هایتان فشار بیاورید حداقل به مدت شش هفته یا تا اینکه از نظر متخصص به این اقدام مجوز کسب کنید. اگر می‌خواهید پس از بهبود کامل به ورزش‌های چالشی بازگردید، بهتر است در طول مدت بازیابی خود به منظور حفظ سطحی از تناسب اندام، با قدم زدن به عنوان ورزش، فعالیت کنید.
  • سیگار نکشید: برای تسریع در فرآیند بهبود، باید از مصرف توتون خودداری کنید. نیکوتین توانایی بدن را در بهبود کم می‌کند. این باعث تنگ شدن عروق خونی می‌شود که تحویل اکسیژن به سلول‌های پوست در محل برش را مشکل‌تر می‌کند و در نهایت فرآیند بهبود را تأخیر می‌دهد.
  • از یبوست جلوگیری کنید: اگر به دلیل تهوع یا خستگی داروی درست نمی‌کنید، ممکن است با یبوست روبه‌رو شوید. داروهای درد مخدر نیز باعث یبوست می‌شوند که در نهایت منجر به درد شکمی می‌شود. سعی کنید غذاهایی با فیبر بالا مصرف کنید و مقدار کافی مایعات را مصرف کنید تا از یبوست جلوگیری کنید. اگر تهوع یا یبوست پیوسته باشد، ممکن است نیاز به مصرف داروهای خردریز یا تجویز دارو دارید.
بیشتر:  جهیزان، خرید آنلاین لوازم آشپزخانه

آیا به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد آب آوردن شکم بعد از ابدومینوپلاستی هستید؟ ما شما را به مقاله جامع دکتر ایزدپناه در وبسایت ایشان دعوت می‌کنیم. این مقاله شامل راهنمایی‌ها، نکات و توصیه‌های مفیدی درباره مراقبت‌های لازم و بهبودی درباره آب آوردن شکم بعد از جراحی می‌باشد.

db6e9ecd 8a7b 4ca0 85c9 765798f26b09 درد بعد از ابدومینوپلاستی

مدیریت درد

بسیاری اوقات، در روش‌های جراحی تامی تاک، داروهای تسکین دهنده در ناحیه اطراف عصب‌های حسی تزریق می‌شوند که منجر به مسدودی عصبی می‌شود. این تدابیر پیشگیرانه نشان داده‌اند که درد پس از عمل را کاهش می‌دهند. با این حال، اگر درد پس از عمل جراحی تامی تاک دارید، ممکن است در دوره بازیابی از جراحی به درمان نیاز داشته باشید. گزینه‌های ممکن عبارتند از:

  • داروهای بدون نسخه: بسیاری از جراحان پس از عمل، در صورت عدم وجود نشانه‌های خونریزی، توصیه می‌کنند که پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت داروهایی مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن مصرف کنید. داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDS) می‌توانند تورم را کاهش داده و تسکین درد ارائه دهند که می‌تواند به بیماران اجازه دهد که زودتر از داروهای مخدر دست بکشند و از عوارض جانبی کمتری به همراه داروهای مخدر جدید شوند.
  • داروهای تجویزی: داروهای مخدر با اثر طولانی‌مدت اغلب به دلیل عدم ایجاد خونریزی تجویز می‌شوند. با این حال، در مصارف پایین، می‌توانند علائم یبوست را ایجاد کنند و در مصارف بالا، می‌توانند مشکلات تنفسی و قلبی ایجاد کنند، همچنین خطر اعتیاد را افزایش دهند.
  • پمپ درد: اگر تهوع شدید دارید و نمی‌توانید دارو را از طریق دهان مصرف کنید، پمپ درد (یک دستگاه که دارو را به صورت مستقیم از طریق لوله‌ای که در بدن قرار داده می‌شود تزریق می‌کند) می‌تواند یک گزینه دیگر باشد. اگر درد شما شدید است، پمپ درد می‌تواند نیاز شما به مصرف داروهای مخدر پزشکی با مصرف دوزهای بالایی را کاهش دهد.
بیشتر:  مهندس نیلوفر ساجدی، طراح دکوراسیون داخلی

bd3da5ed 442f 4e75 b38b ea6d599bf382 درد بعد از ابدومینوپلاستی

جمع بندی

در کل، درد پس از عمل جراحی ابدومینوپلاستی یا تامی تاک می‌تواند به عنوان یک امر معمول در فرآیند بازیابی مطرح شود. این درد معمولاً با ترکیبی از تدابیر پیشگیرانه مانند تزریق داروهای تسکین‌دهنده و مصرف داروهای ضد التهاب کنترل می‌شود. در مواردی، داروهای مخدر نیز برای مدیریت درد تجویز می‌شوند. مهمترین نکته این است که پس از این جراحی، توصیه‌ها و دستورات پزشک خود را با دقت پیگیری کرده و به نکاتی همچون استفاده از داروها، محدودیت‌های فعالیت و دستورالعمل‌های مرتبط با بازیابی پایبندی کنید تا بهبودی مؤثر و مطمئن‌تری را تجربه کنید.

دکتر کامبیز ایزدپناه فوق‌تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی برای رفاه حال شما عزیزان از روزهای شنبه تا سه شنبه در ساعات کاری 14 الی 17 پاسخگوی شما عزیزان است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی، مقالات سایت را به آدرس www.drkambiz-izadpanah.com مطالعه نموده و یا نمونه کارهای بیشتری را در پیج اینستاگرام دکتر ایزدپناه مشاهده کنید.

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

با اتوبوس گشت شهری دبی از جاذبه های دیدنی دبی بازدید کنید

یکی از مقاصد توریستی بسیار دیدنی، شهر دبی می باشد که با معماری های عجیب …