روش تشخیص انواع بو و رایحه عطر و ادکلن

elomc059ut09cvyj54yu45ioyj 300x169 روش تشخیص انواع بو و رایحه عطر و ادکلن

از نظر تکاملی، بویایی یکی از قدیمی ترین حواس است که اجازه جستجوی رایحه عطرها، غذا و یا تشخیص خطر را می دهد. بوها مخلوطی از مولکول های سبک و کوچک هستند که در تماس با سیستم های مختلف حسی انسان، همچنین در غلظت بسیار کم در هوا استنشاق می شوند.

سیستم بویایی انسان به عنوان مهمترین و موثرترین “ابزار تحلیلی” برای ارزیابی بو شناخته می شود. امروزه انواع مختلفی ازعطرها و ادکلن ها وجود دارند که فاکتورهای متعددی از جمله مارک و قیمت بر کیفیت آنها تاثیر می گذارد.

زمان خرید ادکلن و عطر، یافتن گزینه ای با غلظت مناسب به همان اندازه انتخاب رایحه عالی، مهم است. اگر خیلی سبک باشد، خیلی زود محو می شود و درصورتی که خیلی قوی باشد، شما و همه نزدیکانتان را آزار می دهد.

rop3ucf490tu45ioyj4oy45tyj 300x300 روش تشخیص انواع بو و رایحه عطر و ادکلن

چرا پس از مدتی بوی رایحه عطر و ادکلن خودمان را حس نمی کنیم؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که به طور مداوم در خانه یا هنگام بیرون رفتن از عطر و ادکلن اصل و اورجینال استفاده می کنید، شاید پس از مدتی متوجه شوید که دیگر بوی عطر خودتان را تشخیص نمی دهید یا دیگر برایتان آن بوی روزهای اول را ندارد.

دلیل چنین مسئاله ای این است که در اثر مصرف مکرر یک عطر ثابت، بویایی شما در مقابل آن واکنش کمتری نشان می دهد و به نوعی در مقابل آن مقاوم می شود. در چنین شرایطی احتمال دارد به این نتیجه برسید که عطر شما دیگر آن بوی خوش سابق را ندارد.

پژوهش های زیادی در این زمینه صورت گرفته که معتبرترین آنها ثابت کرده: زمانی که برای اولین بار یک بوی جدیدی را استنشاق می کنید، گیرنده های بو پالس هایی برای تشخیص به مغز ارسال خواهند کرد. مسئولیت این گیرنده ها این می باشد که مشخص کنند بوی حس شده خوب است یا بد!

بیشتر:  کترینگ آتیسا دوست خوب سلامتی شما

اگر بعد از خرید ادکلن و عطر، روزانه و مرتباً از آن روی لباس یا تن خود استفاده کردید، بدانید که سیگنال های بو، دیگر آن رایحه را یک اطلاعات مهم در نظر نمی گیرند. به بیان ساده، بینی شما به آن بو عادت می کند و همین موضوع باعث می شود فکر کنید که دیگر عطرتان بوی قبل را ندارد.

rlcj895yut8935th3iu5th5uth 300x200 روش تشخیص انواع بو و رایحه عطر و ادکلن

چگونه انواع بو و رایحه عطر و ادکلن را تشخیص دهیم؟

خرید عطر و ادکلن اصل و اورجینال در زمره کارهای حساس برای افراد سخت پسند قرار می گیرد. همه ما در زمان خرید اِلمان هایی در اختیار فروشنده قرار می دهیم تا بر اساس آنها ما را راهنمایی و آنچه به سلیقه ما نزدیک تر است را در اختیارمان بگذارند.

در کنار مارک، قیمت، گرمی یا خنکی عطر، ماندگاری آن نیز برای ما اهمیت زیادی دارد. یکی از راه هایی که باعث می شود بتوانید بوی عطر خودتان را بعد از تایم کوتاهی مجددا تشخیص دهید، اسپری کردن آن بر روی قسمت های نبض دار بدن است.

این نقاط که اصطلاحاً نقاط پالس دار نامیده می شوند، در قسمت های مختلفی از بدن وجود دارند. برای اسپری کردن عطر یا ادکلن معمولا مچ دست ها، پشت گوش، گردن، وسط قفسه سینه و پشت زانوها بهترین پیشنهادات هستند.

بیشتر:  خرید جداکننده نیوجرسی

در این بخش ها به دلیل فعالیت بدن، گرمایی تولید می شود که به منتشر شدن بوی رایحه مورد نظر کمک می کنند. روش دومی که به شما پیشنهاد می دهیم این است که، بیش از یک بار بر روی بدن عطر یا ادکلن را اسپری کنید تا ماندگاری آن بیشتر شده و راحت تر بتوان آن را تشخیص داد.

خرید ادکلن و عطر را از فروشگاه های معتبر انجام دهید و به دست فروش های کنار خیابان اعتماد نکنید و گول قیمت پایین محصولات را نخورید. یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که از تجربه دوستانتان کمک بگیرید و از آنها بخواهید گزینه ای را به شما معرفی کنند که خودشان از مصرف آن راضی بوده اند.

ercfkm590gi4vuyy09j59y45uyij54yij 300x169 روش تشخیص انواع بو و رایحه عطر و ادکلن

چگونه عطر و ادکلن اصل را از نمونه تقلبی آن تشخیص دهیم؟  

  • مهمترین و مشخص ترین کار برای خرید ادکلن و عطر این است که به سراغ فروشگاه های معتبر بروید. فروشگاه ها این فرصت را در اختیار شما قرار می دهند تا شیشه و جعبه عطر را بررسی کنید و از طرفی پاسخگوی سوالات مشتری هستند.
  • اگر تصمیم دارد از یک آنلاین شاپ خرید خود را تکمیل نمایید، سایتی را برگزینید که از نماد اعتماد برخوردار باشد. برای مثال به سراغ سایت هایی بروید که سال هاست در این زمینه فعالیت دارند.
  • شیشه ادکلن ها طوری طرحی شده اند که از طریق آنها می توان اصل یا فیک بودن عطر را تشخیص داد. یاد آوری می کنیم که یک شرکت یا کارخانه تولد عطر و ادکلن در ساخت شیشه های عطر، نهایت ظرافت و دقت را به کار می گیرد.
بیشتر:  چه نکاتی را برای ارسال مقاله به مجلات علمی باید رعایت کنیم؟

اگر در زمان خرید ادکلن و عطر به شیشه ای برخورد کردید که از نظر ظاهری کیفیت بالایی ندارد یا در تولید آن از پلاستیک استفاده کرده، مطمئن باشد که آن محصول فیک است.

  • درب آنها را چک کنید، اگر خوب بسته نشد، رنگ آن با ناخن پاک شد یا پلاستیکی بود، بدانید که آن محصول تقلبی می باشد.
  • قیمت محصول را با نمونه های آن در سایت ها خارجی یا سایت های قابل اعتماد داخلی مقایسه کنید. هیچ ارزان بودنی بی دلیل نیست.
  • مایع عطرهای اصل همیشه کل شیشه را پوشش می دهند و پر هستند. علاوه بر پر بودن، مایع درون آنها باید شفافیت کافی را داشته باشد.
  • ادکلن یا عطر اصل باید ماندگاری مناسبی داشته باشد. نمونه های فیک از کمترین دوام برخورداند و بوی فرارری دارند به این خاطر که قسمت عمده مایع درون شیشه، الکل است. بوی عطرهای تقلبی مانند اصل آنها نیست، یک راه تشخیص این موضوع مقایسه آن با تسترهایی بوده که در اختیار شما قرار می دهند.
  • به بسته بندی عطرها دقت کنید، دور نمونه های اصلی با نایلون به طور مرتب پیچیده شده و اگر با عطری برخورد کردید که سلفون آن شل یا آزاد بود، بدانید که فیک است.
  • یکی دیگر از راه های تشخیص عطر و ادکلن اصل، رنگ مایع درون شیشه بوده که نمونه های اصل معمولا رنگی ملیح و زلال دارند در حالی که مدل های تقلبی تیره تر هستند.

مطلب پیشنهادی

با اتوبوس گشت شهری دبی از جاذبه های دیدنی دبی بازدید کنید

یکی از مقاصد توریستی بسیار دیدنی، شهر دبی می باشد که با معماری های عجیب …