نکات حیاتی در انتخاب وکیل برای دعاوی حقوقی

انتخاب وکیل برای دعاوی حقوقی امری بسیار مهم است که برای انجام آن حتما باید اطلاعات اولیه کافی در این زمینه داشته باشید. روند پیشرفت امور پرونده‌ های شما در دادگستری تا حد زیادی به تجربه و تخصص وکیل پایه یک مورد نظرتان بستگی دارد و از همین رو دانستن نکات حیاتی در انتخاب وکیل برای دعاوی حقوقی خود اهمیت بالایی دارد. زمانی که اطلاعات کافی و مناسب در این زمینه داشته باشید می‌ توانید وکیلی متناسب با موضوع و نوع پرونده اختیار کنید. متخصصین حقوقی   lawyerlaw.ir  اطلاعات و تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک گذاشته‌ اند.

dv03m5iy45y9uju45y945y9j45iyj45yj 300x200 نکات حیاتی در انتخاب وکیل برای دعاوی حقوقی

چطور یک وکیل دادگستری مناسب انتخاب کنیم؟

در بسیاری از موارد مشاهده می‌ شود که افراد طبق معرفی افراد معتمد خود مانند دوستان یا فامیل، سراغ یک وکیل می‌ روند. اما باید این مورد مهم را در نظر داشت که هیچگاه بنا به معرفی افراد به صورت قطعی یک وکیل را نمی توان انتخاب کرد و بهتر است برای این کار به صورت حضوری به وکیل خود مراجعه کنید و از چند و چون روند کار او مطلع شوید. وکلایی که فقط به دنبال پول شما هستند، حتماً اطمینان می‌ دهند که پرونده با موفقیت پیش می‌ رود. اما نکته مهم که در این قسمت باید بدانید این است که یک وکیل حرفه‌ ای و خوب هیچگاه نتیجه کار را تضمین خواهد کرد.

مشکلات حقوقی حوزه املاک

افرادی  که در حوزه ملک و املاک فعالیت می کنند اصولا به مشکلات ملکی زیادی برخورد می کنند و به همین دلیل اگر شما وکیل املاک متخصص این حوزه را داشته باشید. موفقیت شما در پرونده بیشتر خواهد شد. یک وکیل املاک می تواند در حوزه های حقوقی مربوط به درخواست و مطالب مربوط به سرقفلی، حق و کسب و پیشه، تخلیه ملک و… تجربه و تخصص داشته باشد.

بیشتر:  سید پیام حسینی نویسنده ، تهیه کننده و کارگردان سینما مستقل

erlpovm509yu45y9u4oyj45oyij 300x200 نکات حیاتی در انتخاب وکیل برای دعاوی حقوقی

برای انتخاب وکیل پایه یک و عقد قرارداد مشارکت باید سراغ افرادی بروید که به شما اطمینان می‌ دهند برای پیشبرد پرونده شما تمام تلاش خود را خواهند کرد. همچنین زمان مراجعه به وکیل پایه یک دادگستری در تهران باید پارامترهای مختلفی مانند اخلاق حرفه‌ ای در زمان انجام کار، دانشگاه محل تحصیل، میزان تخصص و حرفه‌ ای بودن وکیل در امور مربوط به پرونده و… مد نظر قرار گیرد.

انتخاب وکیل پایه یک دادگستری در تهران

امروزه وکلای زیادی در تهران فعالیت می‌ کنند و همین بالا بودن تعداد وکلا در زمینه‌ های مختلف ممکن است روند انتخاب را برای شما دشوار سازد. یکی از روش هایی که در این زمینه می‌ تواند به شما کمک کند، جستجو در اینترنت است. امروزه بسیاری از وکلای مجرب و حرفه‌ ای سایت مناسبی برای خود راه‌ اندازی کرده‌ اند که در آن اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. البته مهم است که بدانید نباید به جستجوی اینترنتی بسنده کرد و مراجعه حضوری به وکیل برای اطمینان از روند کاری اهمیت زیادی دارد.

مواردی مانند فارغ التحصیلی از دانشگاه معتبر و داشتن مدرک سطح بالا نمی تواند به شکل صد در صد ما را از روند کار وکیل مطمئن کند. وکیل مناسب باید شم وکالت و مهارت کافی برای انجام این کار را با داشته باشد. از سوی دیگر داشتن دست یار، منشی و دفتر وکالت منظم و حرفه‌ ای نشانه هایی برای شناخت وکیل پایه یک خوب باشد. پس سعی کنید قرار کاری با وکیل حتماً در دفتر وکالت انجام شود. در پایان این قسمت نیز باید به یاد داشته باشید که هر وکیل طبق تجربه و تخصص خود در زمینه پرونده‌ های خاص می‌ تواند مفید واقع شود و برای پرونده مورد نظر خود باید سراغ وکیلی بروید که در آن زمینه فعالیت داشته است.

بیشتر:  چگونه با صرافی کوین گت در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنیم?

wepojcfn9vot934ntjo3tj3oitjnt 300x225 نکات حیاتی در انتخاب وکیل برای دعاوی حقوقی

ویژگی‌ های وکیل پایه یک خوب

قبل از عقد قرارداد مشارکت با یک وکیل حتماً باید نسبت به پارامتر‌ها و ویژگی هایی که باعث می‌ شوند یک وکیل معمولی تبدیل به وکیلی حرفه‌ ای و خوب شود را بشناسیم. اولین موردی که در این زمینه باید به شما گوشزد کنیم این است که سابقه بالای یک وکیل دلیل بر خوب بودن کار او نیست. چرا که بسیاری از وکلای جوان توانستند با ارتباطات اجتماعی و ذکاوت بالای خود پرونده‌ های بیشتری را به موفقیت برسانند. یکی دیگر از ویژگی‌ های مهم وکیل پایه یک برای دعاوی حقوقی، منصف بودن اوست. همچنین برای انتخاب وکیل پایه یک مناسب و حرفه‌ ای نباید صرفاً به تبلیغات یا تعریف و تمجیدهای افراد مختلف توجه کرد. همچنین افرادی که سراغ وکلای نامعتبر می‌ روند، نتایج نامناسبی برای خود رقم می زنند.

نحوه انتخاب وکیل پایه یک

برای انتخاب وکیل پایه یک، وکیل املاک، عقد قرارداد مشارکت، پرونده های حقوقی و… باید حتما سراغ افرادی بروید که از کانون وکلای دادگستری دارای پروانه وکالت باشند. این کار باعث می‌ شود که در صورت بروز هرگونه مشکل در روال پروند حقوقی، قابلیت پیگیری قانونی فعالیت‌ های وکیل خود را داشته باشید. در ضمن وکلایی که پروانه وکالت معتبر دارند، طبق ضوابط و آیین نامه‌ های وضع شده در کانون وکلا، ملزم به رعایت اصولی هستند که موکل را در راستای پیشبرد پرونده یاری خواهد کرد. اما وکلایی که از اعتبار کافی برخوردار نیستند قطعا ملزم به رعایت اصول خاصی نخواهند بود و از همین رو عقد قرارداد با آنها می‌ تواند نتایج نامناسبی را برای شما به همراه داشته باشد.

بیشتر:  سفارش آنلاین برای یک غذای خوشمزه

حق الوکاله وکیل پایه یک

هزینه وکالت یا حق الوکاله بدون شک یکی از پارامترهای مهم برای همگان در زمان انتخاب وکیل است. حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری طبق تعرفه‌ های اعلام شده توسط کانون وکلای دادگستری اعلام می‌ شود؛ اما پارامترهای دیگری مانند نوع پرونده، میزان تخصص وکیل، تجربه و سابقه وکالت، میزان تحصیلات و… نیز روی مبلغ مورد نظر تاثیر می‌ گذارند. به همین دلیل می‌ توانیم بگوییم که حق الوکاله در نهایت به صورت توافقی بین وکیل و موکل مشخص می‌ شود.

این مورد را به خاطر داشته باشید که همه هزینه‌ های دادرسی اعم از رفت و آمد، باطل کردن تمبر، هزینه دادخواست، کارشناسی و… بر عهده موکل خواهد بود. وکلا یا کارآموزان وکالت نیز موظف هستند که بخشی از درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات پرونده‌ ها به اداره دارایی، حق عضویت در کانون وکلا و پرداخت حق تمبر به دادگستری می‌ باشند.

وکیل پایه یک دادگستری نسیم سلطانی

برای عقد قرارداد مشارکت با وکیل پایه یک دادگستری باید حتما ابتدا تحقیقات لازم در خصوص کیفیت کاری، قابل اطمینان بودن، میزان تخصص و تجربه وکیل در زمینه پرونده مربوطه را انجام دهید. همچنین افرادی که قصد انتخاب وکیل پایه یک دادگستری در تهران را دارند، باید حتما سراغ افرادی بروند که دارای دفتر وکالت و مجوزهای مربوطه هستند.

موسسه حقوقی نسیم سلطانی برای معرفی خود به افرادی که به خدمات آنان نیاز دارند، سایت تخصصی برای راهنمایی و مشاوره راه اندازی کرده‌ است که قطعا مطالعه منابع منتشر شده توسط آنها می‌ تواند اطلاعات کاربردی و خوبی در اختیار شما قرار دهد. سایت lawyerlaw.ir می ‌تواند مشاوره آنلاین حرفه‌ ای در خصوص روند انتخاب وکیل و حل پرونده های حقوق شما باشد.

مطلب پیشنهادی

با اتوبوس گشت شهری دبی از جاذبه های دیدنی دبی بازدید کنید

یکی از مقاصد توریستی بسیار دیدنی، شهر دبی می باشد که با معماری های عجیب …