پرکاربرد ترین ادویه ها

گیاهان و ادویه جات متعددی با مزایای متعدد برای سلامتی وجود دارد. برخی از ادویه ها بسیار پرکاربرد و چند وجهی هستن که در غذا های مختلف استفاده می شوند. خواص مشترک بیشتر ادویه ها خواص ضدالتهابی، تقویت کننده دستگاه ایمنی و حتی جلوگیری از سرطان می باشد.

حتما همه ما زمان خرید ادویه با چالش های زیادی مواجه شده ایم. زیرا شناسایی این پودر ها کار ساده ای نیست. برای بهره بردن از خواص درمانی این ادویه ها و حتی رسیدن به طعم مطبوع آنها، حتما ادویه را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

ervkgmpoejgo5jyhyoi45jyi4o5hy4i5yhi45oyjh45iyj4iyj 300x225 پرکاربرد ترین ادویه ها

زردچوبه

زردچوبه که گاهی اوقات کورکومین نیز گفته می شود، یکی از محبوب ترین و پرکاربرد ادویه جات است که امروزه برای آشپزی و بهره گیره از خواص درمانی آن استفاده می شود. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که زردچوبه دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد انگلی است. معروف ترین خواص زردچوبه، خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن است.

زردچوبه به عنوان یک ادویه آنتی اکسیدان و ضد التهابی استرس اکسیداتیو را بهبود می بخشد و توانایی آن را برای از بین بردن رادیکال های آزاد سمی در بدن افزایش می دهد. فروشگاه ادویه پینار برای رفاه حال مشتریان خود دانه های زردچوبه را در حضور مشتری آسیاب می کند. این کار باعث می شود مشتری قبل از خرید ادویه از سلامت و کیفیت آن اطمینان حاصل کند.

زنجبیل

هزاران سال است که مردم از زنجبیل به عنوان داروی تهوع و مشکلات گوارشی استفاده می کنند. امروزه مردم عمدتاً از ریشه زنجبیل به عنوان ادویه یا مکمل برای درمان مشکلات گوارشی استفاده می کنند.

بیشتر:  5 روش آموزش آسان حروف الفبای زبان انگلیسی به کودکان

خواص زنجبیل به خواص زردچوبه ارتباط نزدیکی دارد، همچنین دارای خواص ضد التهابی و سطح بسیار بالایی از آنتی اکسیدان ها است. فقط انار و انواع خاصی از انواع توت ها حاوی مقدار بیشتری هستند. به عنوان یک عامل ضد سرفه، چندین مطالعه کنترل شده ثابت کرده اند که زنجبیل به عنوان یک منبع ضد استفراغ موثر است. مردم می توانند از آن برای مشکلات حرکتی و درمان سرماخوردگی و کرونا استفاده کنند.

زنجبیل اثرات ضد سرطانی نیز دارد. این مسئله بیشتر به دلیل سطح بالای آنتی اکسیدان زنجبیل است. یعنی می تواند تولید مثل سلول ها را کند کند و از رشد بیماری جلوگیری کند. خواص زنجبیل برای بهبود کرونا باعث شد خرید زنجبیل در این دو سال افزایش قابل توجهی داشته باشد.

زیره

زیره سبز یک ادویه پخت و پز محبوب است که به دلیل عطر خاص آن استفاده می شود. منابع معتبر مطالعات نشان می دهند که برای کاهش وزن، کلسترول، مدیریت استرس و موارد دیگر نیز مفید است. همچنین دارای پتانسیل آنتی اکسیدانی بالایی است.

ergerlkgvtoe55kto45kyp54ykp5yk54p 300x272 پرکاربرد ترین ادویه ها

نعناع

نعناع یک گیاه بسیار محبوب است که معمولاً به عنوان طعم دهنده استفاده می شود بومی اروپا و آسیا از آن یاد می شود. در این مناطق ، مردم قبل از ظهور طب مدرن از آن برای اثرات خنک کنندگی، خواص ضد باکتریایی و بهبود سلامت دستگاه گوارش استفاده می کردند. نعنا در غذاهای محبوب ایرانی مثل آش، کشک بادمجان و … کاربرد دارد. تحقیقات نشان می دهد که نعناع به عنوان یک درمان جامع، در بهبود سلامت قلب و عروق و ریه موثر است. هنگام خرید ادویه نعنا حتما به نداشتن ناخالصی، بوی یکدست این سبزی دقت کنید.

بیشتر:  تامین لوازم جانبی موبایل

دارچین

تمدنهای باستانی از 2800 سال قبل از میلاد برای مسیح ، از دارچین برای مومیایی کردن و درمان بیماریها استفاده می کردند. اگرچه دارچین به اندازه هزاران سال پیش از نظر خواص درمانی استفاده نمی شد ، اما هنوز هم مزایای بیشماری برای سلامتی به عنوان یک ادویه ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد دیابتی و ضد سرطان دارد. یک منبع معتبر در سال 2015 نشان می دهد که دارچین ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. نقش آن در تنظیم گلوکز در بدن ثابت شده است.

دارچین همچنین دارای اثرات تقویت شناختی است و محققان به دنبال این هستند که آیا این ادویه می تواند درمان موثری برای بیماری آلزایمر باشد یا خیر. به طور خاص محققان عصاره موجود در پوست دارچین را مورد بررسی قرار داده اند تا مطمئن شوند که آیا می تواند از پیشرفت علائم آلزایمر جلوگیری کند یا خیر. وقتی موش ها این عصاره را خوردند، توانایی شناختی آنها را تا حد زیادی بهبود بخشید.

پودر فلفل قرمز

فلفل قرمز دارای خواص مهمی در سلامت روده، قلب و متابولیسم می باشد. این ادویه تند یکی از پرکاربرد ترین ادویه ها در آشپزی همه کشور هاست. در واقع فلفل قرمز یا فلفل چیلی را در همه آشپزخانه ها می توان پیدا کرد. ممکن است شما هم شنیده باشید که فلفل قرمز برای معده مضر است و نباید آن را مصرف کنیم. اما جالب است بدانید که اگر مشکلات گوارشی ندارید این ادویه به عملکرد روده و معده نیز کمک می کند.

بیشتر:  تکنیک کروماکی در کروماکی لند از هزینه ها می‌کاهد!

ergerlkgvtoe55kto45kyp54ykp5yk54p 300x272 پرکاربرد ترین ادویه ها

تاریخچه استفاده از ادویه

مدتها قبل از طب مدرن، یونانیان باستان از انواع ادویه جات و گیاهان به خاطر خواص درمانی آن ها استفاده می کردند. بقراط (460-377 قبل از میلاد) از زعفران ، دارچین ، آویشن ، گشنیز و گیاهان دیگر به عنوان درمان استفاده می کرد. امروزه این ادویه ها به عنوان درمان های خانگی برای سردرد، دلدرد و برای آرامش بخشی استفاده می شوند. با شیوع ویروس کرونا نیز از ادویه هایی مثل دارچین، زنجبیل، مریم گلی و … برای درمان این بیماره استفاده شد.

در حالی که شواهد علمی در مورد تاثیر مستقیم ادویه هابر درمان بیماریهای جدی بسیار کم است، اما تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

در خرید ادویه به چه نکاتی توجه کنیم؟

ما در بالا به خواص هر یک از ادویه ها اشاره کردیم لازم است قبل از خرید این ادویه ها از خواص آنها آگاه باشید. با شناخت نسبت به فواید و انواع این ادویه ها برای خرید اقدام کنید. از آنجا که این ادویه ها قالبا به صورت پودری استفاده می شوند، لازم است آن ها را از فروشگاه های معتبر و از نوع با کیفیت خرید کنید.

مطلب پیشنهادی

با اتوبوس گشت شهری دبی از جاذبه های دیدنی دبی بازدید کنید

یکی از مقاصد توریستی بسیار دیدنی، شهر دبی می باشد که با معماری های عجیب …