بیوگرافی جهانبخش سلطانی

جهانبخش سلطانی متولد 1330 در اصفهان بازیگر ایرانی است. او دیپلم دارد. جهانبخش سلطانی فعالیت خلاقانه خود را با نویسندگی و بازیگری از دبستان آغاز کرد، سپس در سال 1345 وارد عرصه تئاتر شد و در سال 1367 رسول ملاقلی پ.ر. در فیلم افوک ایفای نقش کرد و وارد صنعت سینما شد. . جهانبخش سلطانی در سال ۱۳۷۷ با سریال فرشتگان مردان به شهرت رسید و با بازی در این سریال بر محبوبیتش افزوده شد. جهانبخش سلطانی علاوه بر بازیگری، نویسندگی و کارگردانی تئاتر را نیز بر عهده داشت و اکنون استاد دانشگاه است.

بیشتر:  بیوگرافی حمید لولایی

1 191 بیوگرافی جهانبخش سلطانی

جهانبخش سلطانی در سال ۱۳۲۷ در ۲۸ سالگی با زهره تایی ازدواج کرد. حاصل این ازدواج سه فرزند، دو پسر و یک دختر به نام سارا بود. فرزند اولم سارا در ده ها فیلم بازی کرد. زهرا طایی همسر آقای سلطانی در سال 1339 در اصفهان به دنیا آمد. وی دارای مدرک لیسانس ریاضی و کامپیوتر بوده و مدتی رئیس بخش کامپیوتر گروه پزشکی بیمارستان الزهرا بود و از آنجا بازنشسته شد.

بیشتر:  بیوگرافی سحر نظام دوست + عکس

2 167 بیوگرافی جهانبخش سلطانی

سینما، تئاتر، تلویزیون برای خودش مافیایی است، برای بازیگری باید عضو یک گروه و باند قوی و ریشه دار باشید.از زمانی که خودم را شناختم، نمی خواستم سیاستمدار شوم، عضو یک حزب، گروه یا جناح باشم، چرا؟ چون در سینما، تئاتر و تلویزیون آنچه را که با آن بزرگ شده ام، نمی دهم، بلکه آنچه را که حزب و گروهم می گوید، می دهم. هنرمند باید هنرمند باشد و فقط سیاستمدار نباشد، هنرمند باشد، چرا در سیاست هستیم، چه داریم، اگر در عرصه کار بیکار هستم، پیشنهاد شد اگر بخواهم متن را بخوانم. ، آن را می گرفتم.

بیشتر:  بیوگرافی سحر قریشی

3 163 بیوگرافی جهانبخش سلطانی

کیفیت کار مهم است. حتی در اصفهان هم در تلویزیون به من پیشنهاد کار داده شد اما وقتی دیدم کافی نیست آن را رد کردم. من یک سریال تلویزیونی 17 قسمتی داشتم به نام این عشق اول که تهیه کنندگی، نویسندگی، کارگردانی و بازی در آن را بر عهده داشتم.

فیلم های

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

بیوگرافی بازیگران سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر …