بیوگرافی زهره فکورصبور

بیوگرافی زهره فکورصبور, عکس های زهره فکورصبور

زهرا فکور صبور بازیگر تلویزیون، تئاتر و سینمای ایران در اول فروردین 1357 در تهران به دنیا آمد.

گفتگو با زهرا فکور صبور

از خانواده ات گفتی؟

من یک خانواده 7 نفری هستم. من 3 خواهر و 1 برادر دارم، فرزند آخر خانواده هستم و به دلیل اختلاف سنی کم با برادرم که یک سال بزرگتر است رابطه خوبی دارم.

1 28 بیوگرافی زهره فکورصبور

چگونه وارد عرصه بازیگری شدید؟

در واقع، بازیگری چیزی بود که در تمام عمرم به آن فکر نکردم. به من پیشنهاد تئاتر دادند و من هم قبول کردم. بعد از این تئاتر به همراه هنرجویان تئاتر نقش هملت را بازی کردم. بعد بازیگری برایم جدی تر شد. در دوران تئاتر، دوستانم گروهی را که دنبال بازیگر بودند برای ساخت دو فیلم توصیه کردند و من به آنجا رفتم و موفق شدم در فیلم های «باغ کوچ بی بی گل» و «رزگر جوانی» بازی کنم. بعد از آن به دوره بازیگری آقای سااریقیان رفتم و در آنجا تحصیل کردم و به این ترتیب وارد این صنعت شدم.

مخالفت خانواده با بازیگری

در بازی من فقط برادرم به این موضوع اعتراض کرد، با توجه به اینکه من 1 ساله بودم که پدرم فوت کرد، صحبت های برادرم فقط به من نبود بلکه به همه اعضای خانواده ام بود، بعد از تلاش او متوجه من شد، شرکت کرد. در کارم، و با او جنگیدم.

بیکاری در این سالها

در ابتدا و در جوانی هر بازیگری دوست دارد همه نقش ها را تجربه کند اما بعد از مدتی همه نقش هایی که پیشنهاد می شود یکسان است و علاقه ای به آن ندارم. بعد از بازی در نقش یک مرد نابینا که با نقش هایی که در گذشته بازی کرده ام متفاوت است، دوست دارم بازی هایم متفاوت باشد و روی نقشی کار می کنم که برای نزدیک شدن به آن تحقیق کرده ام. البته اگر می خواهید برای نقش خاصی منتظر بمانید، این هم مزیت هایی دارد: اولاً باید مدت زیادی بیکار باشید و این جنبه مالی زندگی است.

بیشتر:  بیوگرافی اسماعیل شنگله

2 2 بیوگرافی زهره فکورصبور

نگران فراموشی باشید

در واقع در ابتدا خیلی نگران نبودم و توجه زیادی به این موضوع نداشتم، اما به تدریج متوجه شدم که مردم این موضوع را فراموش می کنند، حتی این موضوع را در حالی که کار زیادی وجود ندارد. روی کار بعدی تاثیر می گذارد اما در نهایت روی این موضوع تمرکز می کنم. اگر فیلمنامه خوب و نقشی متناسب با نوع بازیگری من باشد، اگر جواب ندهد، کارگردان ها من را فراموش می کنند و من و همه کسانی که این رویه را انجام داده اند، شکنجه می دهند.این اواخر زیاد به نقش ها اهمیت نمی دهم و اجراها را به راحتی انتخاب می کنم

چقدر از محبوبیت خود اطلاع دارید؟

اگر بخواهم جواب رفتارم را با مردم بدهم، می توانم بگویم که آنها من را دوست دارند، اما باید با افراد زیادی دعوا کنم که برای همه شناخته شده ام، اما خوشبختانه هرکسی که امروز دیدم، از من خوشش آمد.

تاثیر نقش ها بر شما

شاید درست نباشد اما بعد از بازی در یک شخصیت خیلی به او نزدیک می شوم و با او زندگی می کنم، بخشی از زندگی عادی من است. گاهی اوقات آرزو می کنم کاش می توانستم این قسمت از فیلم را متفاوت بازی کنم.

بیشتر:  بیوگرافی تینو صالحی

به‌عنوان یک بازیگر، قیافه را چقدر در بازیگری مؤثر می‌دانید؟

ببینید وقتی شروع به کار کردم، مثل سال 2000، چهره و استایل کمتر تاثیرگذار بود و بازیگری اهمیت بیشتری داشت، اما امروز گرانتر است و افرادی را می بینم که چهره و استایل خوبی دارند، اما وقتی به درون آنها می افتی آنها را بشناسید شما نقاط ضعفی خواهید داشت. به نظرم استایل چهره و استایل بدن برای یک بازیگر مهم است، اما هسته بازیگر، طرز بیان، لحن خوب و مواردی از این دست را نمی توان نادیده گرفت.

رژیم بگیر

از بچگی ورزش های زیادی انجام می دادم و زمانی که بازیگری را شروع کردم، از ورزش فاصله گرفتم و بخشی از وقتم را به کار اختصاص دادم که چاقی و اضافه وزن را نیز به دنبال دارد.من رژیمی ندارم که بگم هیچی نمیخورم ولی خیلی دنبالش میشم و مشکل اینجاست که من ذاتا گیاهخوارم و غذاهای پخته و پخته رو خیلی دوست دارم و این رژیم منه و من فقط بخاطر رژیمم اینجوری میخورم

3 2 بیوگرافی زهره فکورصبور

یک سفر

من خیلی دوست دارم سفر کنم ولی الان کمتر ولی 4.5 سال پیش اگه دو روز مرخصی داشتم حتما سفر میکردم پس میتونم بگم سفرم عالی بود. میتونم بگم لوکیشن خیلی برام مهم نیست ولی از بین شهرها به شیراز، شمال، مشهو علاقه دارم و همیشه به پیشنهاد کار در شهر علاقه دارم.

آیا فکر می کنید یک بچه دختر توانایی مادرش را در آشپزی خوب به ارث می برد؟

مادرم خیلی خوب آشپزی می کند، گاهی هوس غذا می کنم، سریع می روم و یک قاشق غذایش را می خورم. اگر بخواهید من در کارهای خانه خیلی خوب هستم، اما هیچ تعریفی از آشپزی وجود ندارد، من فقط چیزهایی را که دوست دارم می پزم که معمولا سالاد و سوپ هستند. من عاشق غذای بادمجانی و بادمجانی هستم و هر وقت مامانم درست می کند سریع می روم.

بیشتر:  بیوگرافی بهاره رهنما

دوستی شما با بازیگران چگونه است؟

سعی می کنم با همه بازیگرها تا حدی خوب باشم، اما نمی دانم اخلاقی که دارم خوب است یا بد، دوستان خیلی صمیمی ام دوستانی هستند که از بچگی با آنها دوست بودم. من نمی توانم دوست صمیمی پیدا کنم.

آیا از وضعیت فعلی خود راضی هستید؟

اگر الان حق انتخاب داشتم، احتمالاً بازیگری را انتخاب نمی کردم، غلبه بر این مشکلات برایم سخت است. اما بازیگری یک کیفیت گیر کرده است، و شما وسوسه می شوید که حتی زمانی که می خواهید برای مدتی دور شوید، کار کنید.

بهترین و بدترین رفتار شما چیست؟

فکر می کنم بدترین عادت من این است که حرف های مردم روی من تاثیر زیادی می گذارد، در یک کلمه خیلی ناراحت می شوم، در یک کلمه خیلی احساس خوشحالی می کنم و بهترین رفتارم این است که سریع می بخشم.

درگذشت زهرا فکور صبور:

19 اسفند حوالی ساعت 20 بعد از مصرف زیاد قرص در خانه مسموم شد و به بیمارستان رفت. متاسفانه پزشکان نتوانستند جان او را نجات دهند و جان باخت.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

بیوگرافی بازیگران سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر …